בחירות לרבנות הראשית

החוק לדחיית הבחירות לרבנות הראשית עבר - עוצמה יהודית לא התנגדה

מליאת הכנסת אישרה את דחיית הבחירות לרבנות הראשית בחצי שנה והארכת הכהונה של הרבנים הראשיים לישראל ושל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/23 09:00 טו בתמוז התשפג

החוק לדחיית הבחירות לרבנות הראשית עבר - עוצמה יהודית לא התנגדה
דרעי, , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית (52 בעד, 29 נגד) את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל - הארכת כהונה של הרבנים הראשיים לישראל ושל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל בהוראת שעה.

כתוצאה מהחוק נדחה מועד סיום כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל שיכהנו  עד ל-09.04.2024. כמו כן, הוצע לדחות בהוראת שעה, את מועד סיום כהונתם של חברי מועצת הרבנים הראשית עד ל.10.06.2024. בהתאם להוראות החוק המקורית, המועד האחרון לבחירת הרבנים היה אמור להיות עד  לי"ח בתמוז התשפ"ג (7 ביולי 2023).

הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו

הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו, עוד חצי שנה. צילום: פלאש 90

לאחר האיומים, בעוצמה יהודית תמכו

אישור החוק מגיע לאחר מתיחות שהתרחשה בין מפלגת ש"ס שדרשה את דחיית הבחירות לרבנות לבין עוצמה יהודית. לבסוף, לאחר שיחה בין ראשי המפלגות דרעי ובן גביר החליטו בעוצמה להסיר את סירובם לחוק והצביעו בעדו גם בוועדת חוקה, הלילה כאמור, עבר החוק גם בכנסת.

בנאמני תורה ועבודה הגיבו לדחיית הבחירות וכתבו: "בזמן שאמון הציבור ברבנות נמצא בשפל חסר תקדים, והסקרים מלמדים כי 80% מהציבור אינו נותן בה אמון, הצביעה הממשלה אתמול על דחייה של מועד הבחירות. החוק שאושר הוא דוגמא נוספת להתערבות גסה של פוליטיקאים בתהליך והפיכתו לפוליטיזציה של מערכת המינויים, לסידור ג'ובים למקורבים ולהפחתת האמון של אזרחי המדינה בממסד הרבני כולו" נכתב.