דריכות בקואליציה: זאת ההודעה שקיבלו חברי הכנסת

בסוף החודש יסתיים כנס הקיץ של הכנסת ובקואליציה עמלים על ניקוי שולחן כדי להספיק את כל החוקים החשובים - חברי הכנסת קיבלו הנחיה להיערך לרצף של לילות לבנים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/07/23 13:41 יג בתמוז התשפג

דריכות בקואליציה: זאת ההודעה שקיבלו חברי הכנסת
נתניהו וסמוטריץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסוף החודש יכבו האורות במליאת הכנסת והיא תצא לפגרה ארוכה, עד אז, בקואליציה מגבירים את הקצב על מנת לסיים ולחוקק את החוקים שחשובים להם עד סוף החודש, במקביל, באופוזיציה לא מתכוונים לעשות לקואליציה חיים קלים, מה שמביא לדריכות בקואליציה. 

"הערכו מראש ללילות"

לקראת חקיקת "חוק טבריה" השבוע, קיבלו חברי הקואליציה הודעה על כך ששבוע עמוס בפתח: "אנחנו ב-4 השבועות האחרונים של כנס הקיץ. הערכו מראש ללילות, ולחקיקה בגיוס  - בכל ימי המליאה, בימים שני ושלישי צפוי לילה לבן", נכתב בהודעה שקיבלו חברי הכנסת.

בכירי הקואליציה החליטו על שינוי בחוק עילת הסבירות: כך הוא יראה

עד סוף החודש מתכוונים ראשי הקואליציה לסיים ולחוקק את צמצום עילת הסבירות. החוק שנמצא בימים אלא בוועדת חוקה יעלה בשבוע הבא לקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אבל עוד קודם, ראשי הקואליציה החליטו על שינוי החוק. 

יריב לוין,

יריב לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה הבוקר (א') במשרד ראש הממשלה בירושלים הוחלט כי עילת הסבירות אמנם תצומצם ולא תחול על נבחרי ציבור, אבל לא על כל נבחרי הציבור. בניגוד לנוסח הראשון, בכירי הקואליציה החליטו שעילת הסבירות תמשיך לחול על ראשי ראשויות מקומיות ולא תחול רק על נבחרי ציבור שהגיעו לכנסת ולממשלה. נציין כי כבר מחר יימשכו הדיונים בוועדת חוקה על עילת הסבירות.