בכירי הקואליציה החליטו על שינוי בחוק עילת הסבירות: כך הוא יראה

ברקע המחאות ברחבי הארץ והתקדמות הדיונים בוועדת חוקה על צמצום עילת הסבירות, ראשי הקואליציה החליטו הבוקר לשנות את החוק שהגיע לוועדת חוקה וצפוי לעבור בשבועות הקרובים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/07/23 12:44 יג בתמוז התשפג

בכירי הקואליציה החליטו על שינוי בחוק עילת הסבירות: כך הוא יראה
לוין עם נתניהו, צילום: כיפה

עד סוף החודש מתכוונים ראשי הקואליציה לסיים ולחוקק את צמצום עילת הסבירות. החוק שנמצא בימים אלא בוועדת חוקה יעלה בשבוע הבא לקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אבל עוד קודם, ראשי הקואליציה החליטו על שינוי החוק. 

השינוי בחוק של הרפורמה המשפטית

בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה הבוקר (א') במשרד ראש הממשלה בירושלים הוחלט כי עילת הסבירות אמנם תצומצם ולא תחול על נבחרי ציבור, אבל לא על כל נבחרי הציבור. בניגוד לנוסח הראשון, בכירי הקואליציה החליטו שעילת הסבירות תמשיך לחול על ראשי ראשויות מקומיות ולא תחול רק על נבחרי ציבור שהגיעו לכנסת ולממשלה. נציין כי כבר מחר יימשכו הדיונים בוועדת חוקה על עילת הסבירות. 

"שלא תחשוב ששתיקה כהודאה"

נתניהו וגפני

נתניהו וגפני צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בישיבת ראשי הקואליציה התייחס חבר הכנסת משה גפני לאמירות של נתניהו לפיהם לא תקודם פסקת ההתגברות, "זה שלא הגבנו על הריאיון בארה"ב בנושא פסקת ההתגברות - שלא תחשוב ששתיקה כהודאה, יש הסכם חתום שהליכוד חתם עליו שפסקת ההתגברות תעבור ואנחנו עומדים על כך", כך דיווח העיתונאי ישי כהן.

אחרי ישיבת ראשי הקואליציה, כינס נתניהו את השרים לישיבת הממשלה השבועית, שם הוא שיבח את ההישג של הנבחרת הצעירה בכדורגל: "הצלחה גדולה ומרשימה. אני עקבתי אחר המשחק מההתחלה ועד הסוף, עם כמה הפרעות טלפוניות שלא הפריעו לי להסתכל. הם נתנו שם באמת מאבק של הרוח, ולבסוף עמדו בקור רוח והבקיעו את השער. אנחנו מחזיקים אצבעות, כן ירבו".