מכתב איום על ראש הממשלה הונח על קברו של יוני נתניהו: "השעון מתקתק אחורה"

ימים ספורים אחרי טקס האזכרה במלאות 47 שנים לנפילתו יוני נתניהו, התגלה על קברו בהר הרצל מכתב עם איומים כנגד אחיו, ראש הממשלה בנימין נתניהו | שב"כ פתח בחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/23 13:48 יא בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 30/06/23 13:53

מכתב איום על ראש הממשלה הונח על קברו של יוני נתניהו: "השעון מתקתק אחורה"
ראש הממשלה על קבר אחיו בהר הרצל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

איום נגד נתניהו - על קברו של אחיו: מכתב איומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותר היום (ו') על קברו של יוני נתניהו, בבית העלמין בהר הרצל שבירושלים. יוני נתניהו ז"ל הוא אחיו הקטן שנפל במבצע אנטבה לפני 47 שנים, המשטרה ושב"כ פתחו בחקירת המקרה החריג, חשודים עדיין לא נעצרו.

על פי פרסום בynet, במכתב נכתב בין השאר: "מה קורה יוני? נתבקשתי להודיע לאחיך שיש לו קצת זכויות, אבל הן נגמרו. ומכאן, הר הרצל, המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה. עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד שבו אחיך חושב שהוא יגיע לגיל 74. שיהיה ברור - זה איום מדרגה ראשונה".

משטרת ישראל פתחה בחקירה משותפת עם שירות הביטחון הכללי, בעקבות מכתב האיומים. גורמי החקירה מבצעים בעקבות כך פעולות מגוונות על מנת להתחקות אחר מניח המכתב, ומיצוי חקירת המעשה.

בתחילת השבוע - נתניהו עלה לקברו של אחיו ואמר קדיש

רק בתחילת השבוע, ראש הממשלה נתניהו ואחיו עידו נתניהו השתתפו באזכרה לזכרו של אחיהם, סא''ל יוני ז''ל, שנפל בעת שפיקד על לוחמי סיירת מטכ"ל במבצע לשחרור החטופים באנטבה, במלאת 47 שנים לפטירתו. האחים נתניהו אמרו קדיש על קברו של יוני ז"ל. 

בטקס האזכרה, שהתקיים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, השתתפו קרובי המשפחה, שרים, ח"כים, מפקדי צה"ל בעבר ובהווה, חבריו ליחידה, חברי המשפחה וחטופי אנטבה ובני משפחותיהם.

נזכיר שאתמול, בתום טקס יום הזיכרון לחללי צוק איתן, התפרצה איילת גולדין אחותו של החייל החטוף הדר גולדין ז"ל על ראש הממשלה נתניהו. בדבריה השוותה בינו לבין אחיו יוני שהוביל את המבצע להצלת השבויים מאנטבה: "אח שלך הלך לקצה העולם והביא קצינים. אני מחנכת את ילדי לאור הערכים של אחיך. מה הערכים שלך? אתה מפקיר חיילים ואזרחים. אתה אשם", צעקה לעברו.