סקר מנדטים נתניהו, גנץ או לפיד? סקר חדש מציג תפנית מפתיעה

לאחר החשיפות האחרונות במשפט נתניהו, סקר חדש בודק את תמונת המנדטים לו הבחירות היו מתקיימות היום. מהסקר עולה: הליכוד בנסיקה, נתניהו מוביל במידת התמיכה לראשות הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 21:11 י בתמוז התשפג

נתניהו, גנץ או לפיד? סקר חדש מציג תפנית מפתיעה
גנץ ונתניהו. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שנחשף הפרוטוקול מהדיון על סעיף השוחד השוחד בתיק 4000, ערוץ 14 ומכון דיירקט פולס בניהול שלמה פילבר וצוריאל שרון, פרסמו הערב (ה') סקר מנדטים חדש, שבודק האם הפרטים החדשים שעלו בחקירת נתניהו ישפיעו על מידת התמיכה בו וביריביו לראשות הממשלה. הסקר נערך בקרב 779 משתתפים בוגרים מכלל האוכלוסייה.

חלוקת המנדטים

הליכוד - 30 
המחנה הממלכתי - 28 
יש עתיד - 14 
ש"ס - 10 
ישראל ביתנו - 8 
יהדות התורה - 7
עוצמה יהודית - 5 
הציונות הדתית - 5 
רע"מ - 5
חד"ש תע"ל - 4
מרצ - 4 

חלוקת הגושים:
57 גוש הימין ונתניהו
54 גוש המרכז שמאל
9 מפלגות ערביו

מהסקר עולה תפנית מפתיעה -  הליכוד נמצא בעליה משמעותית, ולאחר שבסקרים הקודמים הגיע ל- 28 מנדטים, הוא כעת עומד על 30 מנדטים. המחנה הממלכתי נמצא במגמת ירידה לעומת סקרים מלפני מספר שבועות, אבל עדיין שומר על פער קטן בלבד מהליכוד עם 28 מנדטים. יש עתיד בירידה משמעותית, עם 14 מנדטים בלבד. 

תוצאות הסקר

תוצאות הסקר צילום: חדשות 14 ודיירקט פולס

התאמה לתפקיד ראשות הממשלה

החשיפות האחרונות במשפט נתניהו, מעלות את השאלה הם חל שינוי במידת התמיכה בו וביריביו המרכזיים - בני גנץ ויאיר לפיד, לראשות הממשלה. על פי ממצאי הסקר, נתניהו אכן מוביל וזוכה ל-50% תמיכה ואילו לפיד רק 35%. מול בני גנץ הפערים מצומצמים יותר, ונתניהו זוכה ל- 49%  ואילו גנץ 43% אחוזי תמיכה.