אושר בטרומית: תוסדר הבחירה של רבני ערים, יישובים ומועצות מקומיות

בכנסת אישרו בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים - בחירות רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב ורבני שכונות. בדברי ההסבר לחוק נכתב: "לא הוסדר מעולם בחקיקה ראשית מעמדם של רבנים בהתיישבות. מצב זה יצר חוסר בהירות באשר למעמדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/23 13:40 ט בתמוז התשפג

אושר בטרומית: תוסדר הבחירה של רבני ערים, יישובים ומועצות מקומיות
כנס רבנים. אילוסטרציה, צילום: אריה מינקוב

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים - בחירות רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב ורבני שכונות - של חברי הכנסת ארז מלול ושמחה רוטמן. 47 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 41 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

"מצב זה יצר חוסר בהירות באשר למעמדם"

החוק מציע להסדיר בחקיקה ראשית בחירתם של רב של עיר, של יישוב או של מועצה מקומית. כמו כן, מוצע לקבוע את מעמדם של רבנים בהתיישבות הכוללים רבנים אזוריים, רבני יישובים ורבני שכונות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק שירותי הדת היהודיים אינו מסדיר באופן מלא בחירת רב עיר או בחירת רבנים ככלל. אמנם, המחוקק הסמיך את שר הדתות להתקין תקנות לצורך בחירת רב של עיר, של יישוב או של מועצה מקומית, ומכוח הסמכה זו אכן הותקנו תקנות שונות לאורך השנים בעניין. אולם נושא חשוב ורגיש זה טרם הוסדר בחקיקה ראשית. בדומה לכך, לא הוסדר מעולם בחקיקה ראשית מעמדם של רבנים בהתיישבות הכוללים רבנים אזוריים, רבני יישובים ורבני שכונות, ואלה פעלו מכוח חוזרי מנכ"ל ללא כל עיגון חקיקתי. מצב זה יצר חוסר בהירות באשר למעמדם. מוצע בזאת להסדיר גם את מעמדם ואת אופן בחירתם בחקיקה ראשית".