אורית סטרוק מתחרטת: מתייסרת מהמחשבה שדבריי לא הובנו

שרת ההתיישבות יצאה אתמול נגד ראשי מערכת הביטחון - וכעת מבהירה את דבריה, מתוך חשש שנתנו לגיטימציה לגירושו של מח"ט בנימין בקללות מניחום משפחת הראל מסעוד ז"ל: "אני בוחנת שוב ושוב את דברי הביקורת שלי מאתמול בבוקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/23 11:31 ח בתמוז התשפג

אורית סטרוק מתחרטת: מתייסרת מהמחשבה שדבריי לא הובנו
אורית סטרוק מאשימה את גנץ במצב הביטחוני, צילום: חדשות כיפה

שרת ההתיישבות אורית סטרוק עוררה אמש בערה, כשבריאיון שקיימה אתמול ברדיו קול ברמה ותקפה את הודעת ראשי מערכת הביטחון על הטרור היהודי ביו"ש,  והשוותה ביניהם לבין כוח המורדים הרוסי, "כוח וגנר": "הם הוציאו הודעה על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח וגנר?". הבוקר (ג') סטרוק פרסמה הודעה בה הביעה חשש כי דבריה לא הובנו כהלכה והובילו לגירושו של מח"ט בנימין בקללות ועלבונות כשבא לנחם את משפחת הראל מסעוד הי"ד: "בוחנת שוב ושוב את דברי הביקורת שלי".

נזכיר כי מפקד חטיבת בנימין, אלוף משנה אליאב אלבז, הגיע אתמול ליד בנימין כדי לנחם את משפחתו של הראל מסעוד הי"ד, שנרצח בפיגוע ליד עלי בשבוע שעבר, וגורש בקללות על ידי פעילי ימין שנכחו במקום. הפעילים קראו לעבר אלבז "בוגד", "רוצח", "איך הוא מעז להראות כאן את פניו", "הדם של החבר שלי על הידיים שלך". אירוע חמור זה גרר תגובות וגינויים מכלל המערכת הפוליטית.

אל"מ אליאב אלבז

אל"מ אליאב אלבז צילום: דובר צה"ל

"אסור היה לאומרה באופן שמייצר, או נותן לגיטימציה, להלבנת-פנים"

"המחשבה שמא חלילה חלילה, ההתבטאות שלי מהבוקר כלפי ראשי מערכות הבטחון שלנו, יצרו בדל-לגיטימציה להלבנת-הפנים הזו. ולהאשמות הקשות הללו", כתבה שרת ההתיישבות בהודעה שפרסמה.

"אני בוחנת שוב ושוב את דברי הביקורת שלי מאתמול בבוקר, כלפי ראשי מערכות הביטחון שלנו, ומתייסרת במחשבה שיתכן מאד שהם הובנו לא כפי שביקשתי לאומרם", אמרה סטרוק. "ביקשתי להביע ביקורת על החלטתם להתבטא ללא אישור הדרג המדיני, הביקורת הזו צריכה הייתה להישמע, אבל אסור היה לאומרה באופן שמייצר, או נותן לגיטימציה, להלבנת-פנים, או לשנאת-אחים", הודתה השרה.

גנץ

גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ: "איזה מסר זה מעביר לכוחות בשטח?"

בתגובה לדבריה אמש, אמר יו"ר המחנה הממלכתי גנץ: "הבלמים בממשלה הזו, נשרפו. זו לא ממשלה - זו אנרכיה. הבוקר, שרה בממשלת ישראל משווה את ראשי זרועות הביטחון לכוח ואגנר, איזה מסר זה מעביר לכוחות בשטח? לאזרחים שצריכים לציית לחוק? נתניהו צריך לפטר אותה. בלי גינויים ובלי הבהרות. כל דקה שהיא נשארת בתפקידה, זו פגיעה בביטחון המדינה".