הח"כ הסרוג במתקפה: "אנשים שגרים בביתר עילית לא יכולים לעשות חלק מהבט"ש בישובים שלהם?"

אלעזר שטרן, האלוף במילואים וראש אגף כוח אדם לשעבר, התבטא בנוגע לסוגיית השיוויון בנטל: "יש גבול למה שהקבוצה הזאת יכולה לעשות. אתה שואל אם צה''ל צריך את החרדים? ועוד איך צריך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 08:16 ז בתמוז התשפג

הח"כ הסרוג במתקפה: "אנשים שגרים בביתר עילית לא יכולים לעשות חלק מהבט"ש בישובים שלהם?"
מאיר רובינשטיין, ראש עריית ביתר עילית, צילום: Nati Shohat/Flash9

לקראת פקיעת חוק הגיוס ב-1 ביולי, אישרה הממשלה אמש (א') את החוק שיסמיך את שר הביטחון להורות לצה"ל שלא לגייס בחורי ישיבות עד לחקיקת חוק גיוס חדש. בראיון לגלי צה"ל האשים אלעזר שטרן ממפלגת "יש עתיד" את הפטורים שמוענקים לציבור החרדי.

"יש גבול למה שהקבוצה הזאת יכולה לעשות"

"רוצים להאריך את השירות לקבוצה של 'פראיירים', זה יתפוצץ לנו בפרצוף", אמר ראש אגף כוח אדם בצה"ל לשעבר. "יש גבול למה שהקבוצה הזאת יכולה לעשות. אתה שואל אם צה''ל צריך את החרדים? ועוד איך צריך. אנשים שגרים בביתר עילית לא יכולים לעשות חלק מהבט"ש בישובים שלהם?", אמר שטרן לאפי טריגר.

שטרן.

אלעזר שטרן | צילום: פלאש 90. הדס פרוש

למרות קידום הסמכויות לגלנט, במפלגות החרדיות לא אהבו את מריחת החוק. "בדיוק כמו שכתוב שצריך להכין חוק להוקרת השירות, מתבקש שייכתב שצריך להכין חוק שמי שלומד תורה לא מגויס. בהצעה גם נכתב שהחוק יאושר עד סוף החורף, למרות שסוכם בפגישה אצל ראש הממשלה שלא ימרחו את זה ויסיימו את החקיקה עד אמצע מושב החורף", אמר השר מאיר פרוש בישיבת הממשלה.