לוין ואמסלם לוחצים: ההחלטה של נתניהו בנוגע לרפורמה המשפטית

ראש הממשלה נפגש עם שני השרים במשרד המשפטים ועם השר לנושאים אסטרטרגיים, ודן איתם ברפורמה המשפטית | למרות הלחצים של לוין ואמסלם, נתניהו החליט להתמקד רק בצמצום עילת הסבירות ולא להתרחב לחוקים אחרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 07:49 ז בתמוז התשפג

לוין ואמסלם לוחצים: ההחלטה של נתניהו בנוגע לרפורמה המשפטית
נתניהו ולוין במשכן הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו נפגש אמש עם שר המשפטים יריב לוין, השר במשרד המשפטים דודי אמסלם והשר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר כדי לדון בהמשך קידום הרפורמה המשפטית שמסעירה את המדינה. למרות הלחצים של לוין ואמסלם, לפי שעה החליט נתניהו להמשיך בקידום חוק צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה - ורק לאחר מכן לבחון התקדמות בחקיקה.

הדרישה של לוין ואמסלם

בישיבה המרובעת לוין ואמסלם דרשו מנתניהו לקדם כבר בכנס הקיץ, שמסתיים בעוד 3 שבועות, חלק מרכזי נוסף ברפורמה – שינוי מעמד היועמ"שים או שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. נזכיר כי אתמול (א') חודשו הדיונים בוועדת חוקה בראשותו של יושב ראש הועדה שמחה רוטמן.

שר המשפטים והשר במשרד המשפטים, יש התקדמות?

אמסלם ולוין |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו החליט להתמקד בהצעת צמצום עילת הסבירות, והוא ממתין לראות את ההשלכות של קידום חקיקה - ויתקדם בהתאם. הבוקר צפויים להתחדש הדיונים בוועדת חוקה, שם ימשיכו לדון בהצעות החוק השונות.

"הצעה כמעט זהה קודמה על ידי גדעון סער"

רוטמן הסביר בפוסט בפייסבוק את החוק שקשור בעילת הסבירות, וטען כי היא נכתבה על פי עקרונות שקבע שופט העליון נעם סולברג במאמר לפני מספר שנים. לדבריו, ביטול עילת הסבירות היה גם חלק ממתווה הנשיא, חלק מההצעה של גדעון סער ועל אף שהוא לא נחתם במסמך על ידי הצדדים, הוא היה חלק מהנושאים שהיו בקונצנזוס בשיחות ההידברות על הרפורמה.

בסיכום דבריו כתב: "מדובר בהצעה מתבקשת ומתונה, עיקרה הוסכם זה מכבר על רוב גורמי האופוזיציה הנוכחית. הצעה כמעט זהה אף קודמה על ידי גדעון סער. והכי חשוב - היא לא תמנע מבית המשפט להמשיך ולבקר החלטות של דרג מקצועי או נבחר".