השר הבכיר מהליכוד קורא לגנץ להצטרף: "יש מקום לממשלה יותר רחבה"

שר האנרגיה ישראל כ"ץ קרא הבוקר ליו"ר המחנה הממלכתי להצטרף לממשלת הליכוד, "הרי אין כאן ויכוח אמיתי היום, לא בתחום המדיני מול תוכנית מדינית בשלה ולא בתחום הביטחוני מול איראן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 10:28 ו בתמוז התשפג

השר הבכיר מהליכוד קורא לגנץ להצטרף: "יש מקום לממשלה יותר רחבה"
השר כ"ץ וראש הממשלה נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל ההתפתחות הדרמטית בתיק 4000 במשפט נתניהו, שר האנרגיה ישראל כ"ץ קרא הבוקר (א') ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ולסיעתו להיכנס לממשלה רחבה בראשות נתניהו ובכך להרחיב את הממשלה לשותפים שאינם טבעיים.

"יש מקום לממשלה יותר רחבה במדינת ישראל"

במהלך ראיון שנערך עמו הבוקר ב"חדשות 12" אמר השר כ"ץ כי במחנה הממלכתי לא היו צריכים להחרים את נתניהו. "הייתה יכולה להיות כאן ממשלה רחבה. הליכוד היה מכניס גם את השותפים הטבעיים שלו, את בני הברית, וגם מרחיב את הממשלה עם גורמים נוספים. הרי אין כאן ויכוח אמיתי היום, לא בתחום המדיני מול תוכנית מדינית בשלה ולא בתחום הביטחוני מול איראן".

לדבריו, החרם על ראש הממשלה, למרות ההכרעה הברורה של הציבור בבחירות, הוביל לכך שנוצרה ממשלה שהליכוד באופן טבעי הלכה עם שותפיה הטבעיים, "כמו שהם הלכו עם מנסור עבאס בפעם הקודמת, והמדינה מתנהלת פחות טוב, יש פחות תמרון לראש הממשלה, בכל התחומים. הליכוד לא צריך להפקיר את אלה שהלכו איתו, אבל יש מקום לממשלה יותר רחבה במדינת ישראל".

"ראש הממשלה לא צריך להודות בשום דבר"

לשאלה האם לאור ההתפתחויות הדרמטיות בתיק 4000 המדינה צריכה ללכת להסדר טיעון עם נתניהו, השיב כ"ץ כי "הבהרת השופטים כפי שפורסמה זה דבר דרמטי ומהותי, לא קל ערך. עברנו חמש מערכות בחירות בצל האישומים האלה כנגד ראש הממשלה. זו הייתה ליבת הוויכוח. באים השופטים, עוד לפני שעדי ההגנה מעידים, ואומרים, במילים כאלה ואחרות: 'תורידו את הדבר הזה מעל הפרק'. המערכת הייתה צריכה להיענות".

"בעניין הזה יש מסר ברור בהחלט: ראש הממשלה לא צריך להודות בשום דבר, לא צריך לעשות עסקאות, לא צריך לגזור על עצמו אישומים פליליים. הוכח שבליבת העניין, כל הדברים האלה היו מופרכים".