הפרקליטות החליטה להמשיך בתביעה, יו"ר הכנסת: "הכל היה כשר"

היועצת המשפטית לממשלה החליטה להמשיך בתביעה נגד נתניהו על אף אזהרת השופטים כי תתקשה להוכיח את הטענות | אמיר אוחנה: " ראיתי את הליקויים שליוו את מסע הציד הזה. התיקים מופרכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/23 14:54 ד בתמוז התשפג

הפרקליטות החליטה להמשיך בתביעה, יו"ר הכנסת: "הכל היה כשר"
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר שדווח כי שופטי תיק 4000 הבהירו לפרקליטות וליועמ"שית כי סיכוייהם להוכיח שוחק בתיק קטנים, היום (ו') דווח כי למרות הכל בכוונת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה והתביעה החליטו להמשיך בתיק כרגיל - מכיוון שהם מאמינים ביכולתם לנצח בו.

כזכור, אמש פורסם ב"חדשות 13" כי ביום שלישי האחרון, במהלך הדיון השופטים קראו לנציגי הפרקליטות ולסנגוריו של ראש הממשלה. בחדר בו נערכה הפגישה בת ה-15 דקות, העבירו השופטים מסר "חד וברור" לבכירי הפרקליטות כי יהיה להם קשה להוכיח שוחד בתיק 4000, ודחקו בהם להגיע להסדר טיעון.

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אמיר אוחנה: "ראיתי את התפרים הגסים. ראיתי את הליקויים שליוו את מסע הציד הזה מתחילתו"

בתוך כך יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, שיתף היון ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הסביר באריכות את עמדתו ביחס למשפט נתניהו: "בסוף 2016 החל מסע ציד, שהבשיל לטרלול מוחלט של מדינת ישראל שאנו עדיין לא נמצאים בסופו, אלא בעיצומו. ראיתי את התפרים הגסים. ראיתי את הליקויים שליוו את מסע הציד הזה מתחילתו. ראיתי את האנשים הנורמטיביים והמוצלחים שנלקחו מהלשכות הנחשבות הישר למרתפי המעצר, תוך שחייהם האישיים הפכו למרמס".

 לדבריו: "לא היו גבולות - הכל היה כשר. הלא למי הציבור יאמין בסוף - לפוליטיקאי, שבאופן טבוע חשוד בשחיתות או ללובשי המדים ועוטי הגלימות, הטהורים והצודקים, לוחמי הצדק והאמת?", עוד המשיך וכתב: "כל אחד מאיתנו, נבחרי הציבור, התחבט: לצד מי נעמוד? איך ניזכר בספרי ההיסטוריה? האם ומתי לנטוש את הספינה הטובעת? ביקשתי גם ביום הזה, להיות לצידו, בדיוק במקום בו אני רוצה להזכר בספרי ההיסטוריה. הופתעתי ונעצבתי לגלות שהייתי השר וחבר הכנסת היחיד שם".

"הנה האמת במערומיה: התיקים מופרכים. נתניהו הוא אולי הרבה דברים, אך איננו עבריין ואיננו מושחת", טען אוחנה, והאשים את תובעי נתניהו בכך שהם הובילו לקיטוב בעם. "דבר אחד אני חושב שאני יכול לשער - תחילתו של הריפוי, של התיקון ושל תהליך ההחלמה, ככל שבאמת רוצים בו, הוא הפסקת מסע הציד. חדלו, הרפו. שבת שלום, עם ישראל".

משפט נתניהו

משפט נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90