סערה בעקבות הריאיון של סטרוק לכיפה: "לכו הביתה"

בעקבות דברים שאמרה שרת ההתיישבות סטרוק ל"חדשות כיפה", בהם האשימה את שר הביטחון לשעבר גנץ במצב הביטחוני העכשווי ביו"ש - זעם ביש עתיד: "תפסיקו להאשים אחרים, קחו אחריות או לכו הביתה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/06/23 15:07 ב בתמוז התשפג

סערה בעקבות הריאיון של סטרוק לכיפה: "לכו הביתה"
אורית סטרוק מאשימה את גנץ במצב הביטחוני, צילום: חדשות כיפה

במהלך ראיון שקיימנו עמה מוקדם יותר היום (ד'), האשימה שרת ההתיישבות אורית סטרוק את שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת בני גנץ, בממדי הטרור ובמצב הביטחוני הקשה ביהודה ושומרון. במפלגת יש עתיד זעמו על דבריה. 

"גברת סטרוק, אתם חצי שנה בשלטון", נכתב בחשבון הטוויטר של המפלגה. "תפסיקו להאשים אחרים, קחו אחריות או לכו הביתה. אתם בושה לזכר הנופלים". גם ח"כ יפעת שאשא ביטון, ממפלגתו של בני גנץ, המחנה הממלכתי, מיהרה להגיב: "אף פעם לא אשמים. תמיד זורקים אחריות. בכיינים נמאסתם". 

"אני לא חושבת שהכישלון הוא שלנו ושהמצב קשה דווקא בממשלה הזו"

לשאלה האם הממשלה נכשלה בהיבט הביטחוני השיבה סטרוק: "אני לא חושבת שהכישלון הוא שלנו ושהמצב קשה דווקא בממשלה הזו. כל בר דעת יודע ומבין שהטרור פרץ בעוצמות הגדולות שלו, זה גם מדוע במספרים ואי אפשר להתווכח עם זה - בעקבות ההחלטה המזעזעת של בני גנץ להוציא את צה"ל ממרכזי שכם וג'נין". 

אתם בשלטון כבר חצי שנה ויכולים להחזיר את צה"ל למרכזי הערים. אתם לא עושים את זה.

"זה לא נכון ואני אסביר את זה. מאז מבצע חומת מגן שהיה לפני כ-20 שנה היה נוהג לאורך כמעט כל 20 השנה האלה שצה"ל נכנס באופן תמידי למרכזי הטרור ועושה שם 'כיסוח דשא', אותו הפסיק בני גנץ כשר הביטחון כמחווה לאבו מאזן".

החזרתם את הנוהל?

"החזרנו אותו בענק רק שאנחנו לא עם דשא אלא עם ג'ונגל, ולכן מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשנות ראש, ולהבין שכיסוח הדשא לא עובד יותר, כי מישהו פגע במנגנון פגיעה אנושה, יצר שם מפלצת ועכשיו צריכים לטפל בזה בכלים אחרים לגמרי".