בלעדי מתיחות בצמרת הקואליציה: החשש של ש"ס מההצבעה של בן גביר

בעוד שעות ספורות יעלה להצבעה במליאת הכנסת חוק שחשוב מאוד לאריה דרעי - החוק שידחה את הבחירות לרבנות הראשית בחצי שנה, אבל כרגע לא ברור אם אנשי עוצמה יהודית יתמכו בחוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/06/23 13:45 ל בסיון התשפג

מתיחות בצמרת הקואליציה: החשש של ש"ס מההצבעה של בן גביר
בן גביר עם דרעי, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

עימות חריף מאוד נרשם אמש (א') בין שניים מבכירי הקואליציה, יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי ויו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר. העימות החל בעקבות חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית שמקדם דרעי. בעוצמה יהודית הצביעו נגד החוק בישיבת הממשלה, מה שהוביל לקרב בין ראשי המפלגות. 

יש מגעים - אין הסכמות עם בן גביר

היום יגיע החוק לדחיית הבחירות אל מליאת הכנסת, למרות התנגדות ש"ס, שעות ספורות לפני ההצבעה עדיין אין הסכמות בין דרעי לבן גביר וגורם בש"ס אומר לחדשות כיפה כי יש חשש אמיתי שחברי עוצמה יהודית יצביעו נגד החוק, נכון לעכשיו המגעים נמשכים. מוקדם יותר היום בעת אישור החוק להצבעה בוועדת הכנסת יצא חבר הכנסת צביקה פוגל מהדיון על מנת שלא להצביע בעד. 

פיצוץ בצמרת הקואלציה: "השר הכושל ביותר בממשלה"

מפלגת ש"ס, אירוע משעשע

מפלגת ש"ס - מתקפה חריפה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גורמים בש"ס אמרו אתמול בשיחה עם "חדשות כיפה": אנחנו מגיעים לבחירות לרבנות עם ידיים נקיות עם ייצוג לכלל הזרמים הדתיים והחרדים בגוף הבוחר, לא ברור מהיכן הגיע בן גביר האיש שמחליף אג'נדה כל דקה פעם רפורמה, פעם משמר לאומי וכעת הרבנות הראשית".

בכיר בש"ס הוסיף ואמר לעמית סגל: "בן גביר השר הכושל ביותר בממשלה ומפלגת עוצמה יהודית הינה החולייה החלשה בהנהגת המדינה". בכירים בעוצמה תוקפו חזרה ואמרו לדפנה ליאל: "הדיל של דרעי עם השמאל ברור לכולם, תמיכה באלהרר בתמורה להסכמת השמאל לחוק דרעי במסגרת המו"מ".

מעוצמה יהודית טרם התקבלה תגובה.