טלי גוטליב תוקפת: נתניהו, לא כולנו מטומטמים

לאחר שהוטלו עליה סנקציות, ובעקבות האשמות וזעם שספגה מצד הקואליציה, חברת הכנסת מאשימה את נתניהו: "בלשכתך אמרת לי שלא משנה מי ייבחר, כי ממילא מיד תשנו את מבנה הוועדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 20:59 כט בסיון התשפג

טלי גוטליב תוקפת: נתניהו, לא כולנו מטומטמים
טלי גוטליב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת טלי גוטליב עוררה מבוכה וזעם בקרב הקואליציה, לאחר שסירבה להסיר את מועמדותה לנציגות בוועדה לבחירת שופטים. החלטה זו הובילה לכך שנציגת האופוזיציה - קארין אלהרר, נבחרה לנציגה בוועדה, וכצפוי המתקפה והסנקציות על גוטליב לא אחרו לבוא. בתוך כך, היום (א') הגיבה גוטליב לסערה שחוללה ותקפה את ראש הממשלה נתניהו. 

גוטליב: "בלשכתך אמרת לי שלא משנה מי ייבחר"

"ראש הממשלה נתניהו. שמעתי שאמרת לשרים שבגללי התעכבה החקיקה ביחס למינוי השופטים", פתחה וכתבה חברת הכנסת בציוץ ששיתפה בחשבון הטוויטר שלה. "תניח בבקשה שלא כולם מטומטמים. בלשכתך אמרת לי שלא משנה מי ייבחר, כי ממילא מיד תשנו את מבנה הוועדה כשניסית לשכנע אותי להצביע לאלהרר" טענה גוטליב, "אזכירך שאמרתי לך בנוכחות השרים שאינני מאמינה ואתה לא תיגע במינוי השופטים". 

בליכוד ביטלו את דבריה, ורמזו כי אינה דוברת אמת: "אף אחד לא ביקש מטלי גוטליב להצביע בעד אלהרר". לדבריהם: "כל שהתבקש ממנה הוא לשמור על משמעת קואליציונית ולהסיר את מועמדותה".

יאיר לפיד עם קארין אלהרר

יקארין אלהרר, נבחרה כנציגה בוועדה לבחירת שופטים. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

מנגד, תנועת המחאה נגד הרפורמה טענה את ההפך הגמור: "גוטליב חשפה את האמת- נתניהו מתכוון למנות שופטים שפוטים, הסלאמי החל היום. נתניהו מוביל את התכנית להפוך את ישראל לדיקטטורה להרוס את הכלכלה, לקרוע את החברה ולחסל את צבא העם".

היועצת המשפטית לכנסת: "המשמעת הקואליציונית חלה גם במקרה הזה"

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, הגיבה גם היא, וכתבה: "לסיעה וליו"ר סיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה על מנת לאכוף משמעת קואליציונית, והן חלות גם במקרה הזה". עוד כתבה במכתבה: "אין מקום בעת הזו לעתירה בעניין זה"