המהלך של בכירים בקואליציה שיתקע את המינוי של בן גביר

למרות ההסכמים הקואליציוניים, בכירים בקואליציה שוקלים מנוע מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למנות נציג לוועדה לבחירת שופטים - זאת הסיבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 13:39 כט בסיון התשפג

המהלך של בכירים בקואליציה שיתקע את המינוי של בן גביר
צילום: Ben Hakoon/Flash90

אחרי שנדחה המינוי של נציג עוצמה יהודית לוועדה לבחירת שופטים, חבר הכנסת יצחק קרוייזר, בכירים בקואליציה שוקלים לא לאפשר לקרוייזר להתמנות מחדש בחודש הבא, למרות ההסכם הקואליציוני עם מפלגת עוצמה יהודית שמחייב מינוי של נציג המפלגה. 

בכירים בקואליציה: המהלך נובע מתוך חשש כבד

יצחק קרויזר

יצחק קרויזר - המינוי יטורפד? צילום: באדיבות המצולם

בכירים בקואליציה אמרו היום לעמית סגל: "שוקלים להציב את ח"כ בוסו כנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. המהלך נובע מתוך חשש כבד של גורמים בקואליציה כי מועמדות ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית בוועדה הינה סדין אדום ותגרום לחלקים בקואליציה לעשות דיל חשאי עם האופוזיציה ולהכשיל את בחירת קרויזר ולגרום לכך שייבחר נציג נוסף לאופוזיציה".

נזכיר כי ביום רביעי האחרון נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר ברוב של 58 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו. בתוך כך, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי,בני גנץ, מסרו הצהרה משותפת בה התייחסו להישג של האופוזיציה והכריזו כי הם מקפיאים את השיחות בבית הנשיא בעקבות הוראתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לחבריו בקואליציה.