פרסום ראשון פיצוץ בשיחות: בקואליציה החליטו לעכב את הבחירות לוועדה למינוי שופטים

בדרך לדרמה ברגע האחרון? לחדשות כיפה נודע כי בקואליציה החליטו לדחות בכמה שעות את הבחירות לוועדה לבחירת שופטים בשל חוסר הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/06/23 17:07 כד בסיון התשפג

פיצוץ בשיחות: בקואליציה החליטו לעכב את הבחירות לוועדה למינוי שופטים
לוין ונתניהו, צילום: OLIVIER FITOUSSI/POOL

מחר (ד') בשעה 11:00 היו צריכות להתקיים הבחירות בכנסת לוועדה לבחירת שופטים, אבל ברגע האחרון החליטו בקואליציה לדחות את ההצבעות בכמה שעות וחברי כנסת מהקואליציה אף עודכנו בנושא. הסיבה היא שאין התקדמות בשיחות בין הקואליציה לאופוזיציה. 

זאת הסיבה לפיצוץ ברגע האחרון

בקואליציה הודיעו בשיחות בבית הנשיא כי הם מסכימים למנות נציג אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים אל בתמורה הם דורשים התקדמות באחד מסעיפי הרפורמה המשפטית, גורמים בקואליציה שבקיאים במשא ומתן אומרים לחדשות כיפה כי בימים האחרונים באופוזיציה מסרבים להגיע להסכמה על חקיקה של אחד מהסעיפים, מה שמביא לערפל הקואליציוני סביב השאלה אם אכן בסופו של דבר ימונה נציג אופוזיציה לוועדה. נציין כי אחד הסעיפים עליהם דובר לחוקק מייד ובהסכמה הוא חוק היועמ"שים. 

השיחות בבית הנשיא. צילום: קובי גדעון, לע"מ

כך ייראו הבחירות לוועדה לבחירת שופטים

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה להכריז במליאת הכנסת על תחילת תהליך ההצבעה; בזה אחר זו, ייקראו חברות וחברי הכנסת לפי סדר הא"ב של שמות המשפחה. הם ייגשו אל הפרגוד אשר ימוקם בסמוך לבמת הנשיאות, ושם בהצבעה חשאית יסמנו את המועמד או המועמדים המועדפים עליהם. את הטופס, בו יופיעו במרוכז המועמדים לכל ועדות המינויים, ישלשלו חברי הכנסת לקלפי אשר תוצב במליאה. 

שלוש שעות הצבעה - משקיפים משני המחנות

בסיום הליך ההצבעה תובל הקלפי אל משרדו של מזכיר הכנסת דן מרזוק, שם יחל תהליך ספירת הקולות על ידי ועדת הקלפי, המורכבת משני חברי כנסת מהקואליציה ושני חברי כנסת מהאופוזיציה. ספירת הקולות תפוקח על ידי מזכיר הכנסת והלשכה המשפטית של הכנסת.  

עם סיום הספירה, יוגשו ליושב ראש הכנסת אמיר אוחנה התוצאות הרשמיות, והוא יכריז עליהן במליאת הכנסת. תהליך הבחירה, מרגע תחילתו ועד ההכרזה על התוצאות, צפוי להיארך כשלוש שעות. 
רשימת המועמדים ננעלה ביום רביעי האחרון, אולם חבר כנסת המבקש להסיר את מועמדותו יוכל לעשות זאת.