פרסום ראשון הח"כ הסרוג לא יתמודד על התפקיד - זה מי שייבחר במקומו

חבר הכנסת אוהד טל מהציונות הדתית ויתר על התמודדותו על נציגות בוועדה למינוי קאדים לטובת חבר כנסת מש"ס - כל מה שצריך לדעת לקראת הבחירות בכנסת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/06/23 14:21 כד בסיון התשפג

הח"כ הסרוג לא יתמודד על התפקיד - זה מי שייבחר במקומו
אוהד טל, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מחר בשעה 11:00 בבוקר יתקיימו בכנסת הבחירות לנציגי הכנסת בוועדות שמממנות שופטים ונציגי דת. רגע לפני הבחירות, החליט חבר הכנסת אוהד טל מהציונות הדתית לוותר על מועמדותו לוועדה למינוי קאדים לטובת חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס. בעקבות הויתור, הרכב הוועדה יהיה חברי הכנסת טיבי, עבאס ואזולאי.

חה"כ ינון אזולאי |

חה"כ ינון אזולאי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עיקר תשומת הלב הפוליטית מופנה לוועדה למינוי שופטים, כרגע מסרבים בליכוד לומר אם יאפשרו לאופוזיציה למנות נציג אבל לאור איומי האופוזיציה לפיהם מינוי של שני נציגי קואליציה לוועדה ישים סוף לשיחות בבית הנשיא, נראה שאכן ימונה נציג אופוזיציה. 

כך ייבחרו הח"כים לוועדה לבחירת שופטים

בשעה 11:30 צפוי יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה להכריז במליאת הכנסת על תחילת תהליך ההצבעה; בזה אחר זו, ייקראו חברות וחברי הכנסת לפי סדר הא"ב של שמות המשפחה. הם ייגשו אל הפרגוד אשר ימוקם בסמוך לבמת הנשיאות, ושם בהצבעה חשאית יסמנו את המועמד או המועמדים המועדפים עליהם. את הטופס, בו יופיעו במרוכז המועמדים לכל ועדות המינויים, ישלשלו חברי הכנסת לקלפי אשר תוצב במליאה. 

שלוש שעות הצבעה - משקיפים משני המחנות

בסיום הליך ההצבעה תובל הקלפי אל משרדו של מזכיר הכנסת דן מרזוק, שם יחל תהליך ספירת הקולות על ידי ועדת הקלפי, המורכבת משני חברי כנסת מהקואליציה ושני חברי כנסת מהאופוזיציה. ספירת הקולות תפוקח על ידי מזכיר הכנסת והלשכה המשפטית של הכנסת.  

עם סיום הספירה, יוגשו ליושב ראש הכנסת אמיר אוחנה התוצאות הרשמיות, והוא יכריז עליהן במליאת הכנסת. תהליך הבחירה, מרגע תחילתו ועד ההכרזה על התוצאות, צפוי להיארך כשלוש שעות. 
רשימת המועמדים ננעלה ביום רביעי האחרון, אולם חבר כנסת המבקש להסיר את מועמדותו יוכל לעשות זאת.