יהיה נציג לאופוזיציה? רוטמן: "לא רואה טעם, במיוחד לא של יש עתיד"

לקראת ההכרעה על זהות הנציגים בוועדה לבחירת שופטים, המתח בין הצדדים נמצא בשיא. רוטמן מתנגד למינוי נציגת האופוזיציה: "לא רואה טעם", מנגד אומר חה"כ אדלשטיין: "צריך למנות נציג אופוזיציה" | וגם: פגישת גנץ ודרעי מסמנת שת שובו של יו"ר ש"ס לממשלה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/23 07:51 כד בסיון התשפג

יהיה נציג לאופוזיציה? רוטמן: "לא רואה טעם, במיוחד לא של יש עתיד"
שמחה רוטמן, נגד תמיכה באלהרר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

לקראת בחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים שיתקיימו מחר (ד'), המתח ואי האמון בין הצדדים מגיעים לנקודת רתיחה. בקואליציה נשמעות כל העת דעות מנוגדות בכל הנוגע לבחירת נציג האופוזיציה בוועדה. מצד אחד, נתניהו ודרעי שואפים למנות את נציגת האופוזיציה אלהרר על מנת לא לפגוע בסיכויי שיחות ההידברות בבית הנשיא, מנגד נמצאים שר המשפטים ולין יחד עם סמוטריץ' ובן גביר שדורשים את מינוי שני הנציגים מהקואליציה.

הקואליציה מפוצלת, תהיה נציגה לאופוזיציה?

שמחה רוטמן אומר הבוקר בראיון ל"רשת ב" כי מינוי נציגה מיש עתיד לא בא בחשבון: "יש צורך בנציגות של האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, אך מצד שני האופוזיציה בהרכבה הנוכחי לא מוכנה לשתף פעולה ואני לא רואה טעם בהכנסת נציג, במיוחד לא של יש עתיד, שהאדם בראשותה מעודד לתקוף אנשים מהקואליציה".

מנגד אומר יו"ר וועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין כי יש למנות נציג אופוזיציה כפי שהיה נהוג: "צריך לשמור על הנוהג ארוך השנים בכנסת למנות נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים". עם זאת, אדלשטיין מתריע כי אם האופוזיציה תמסמס את שיחות ההידברות, הוא יתמוך בחקיקה חד צדדית של הקואליציה בחלקים מהרפורמה: "אתמוך בחקיקה חד־צדדית מצד הקואליציה של חוק היועמ"שים ושל עילת הסבירות שהם הנושאים שיש בהם קונצנזוס רחב".

נתניהו ודרעי, מינו קונסול בלוס אנג

נתניהו ודרעי, דוחפים להסכמות. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפגישה של גנץ ודרעי

אתמול, במהלך ישיבת הסיעה של מפלגתו, רמז אביגדור ליברמן כי ישנם הסכמות בין הקואליציה והאופוזיציה לגבי הסכם מתגבש בין הצדדים: "ליבת ההסכם זה חזרתו של דרעי לממשלה, בתמיכתם של גנץ ולפיד" אמר. אתמול נפגשו בני גנץ ואריה דרעי במטרה לקדם הסכם בין הצדדים ולא מן הנמנע שגם עניין חזרתו של דרעי לשולחן הממשלה עלה.