"הטענה שנשלול מבתי המשפט את עצמאותם לא נכונה, לא אתן לזה לקרות"

בריאיון לרשת סקיי הבריטית, אומר נתניהו כי בממשלה רוצים פשרה הוגנת בכל הנוגע לרפורמה המשפטית, גם אם לא יגיעו להסכמות. ומה יקרה אם השיחות בבית הנשיא ייכשלו? "שומר את הקלפים קרוב לחזה. אני צריך גם לדבר על כך עם שותפיי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/06/23 09:49 כ בסיון התשפג

"הטענה שנשלול מבתי המשפט את עצמאותם לא נכונה, לא אתן לזה לקרות"
נתניהו, שומר את הקלפים קרוב לחזה, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בריאיון לרשת סקיי הבריטית, אומר נתניהו כי בממשלה רוצים פשרה הוגנת בכל הנוגע לרפורמה המשפטית, גם אם לא יגיעו להסכמות ומסביר: "נראה לי שיש רוב די רחב שאומר שצריך לעשות רפורמה, אבל החלטתי לנסות ולהשיג קונצנזוס". לשאלת המגיש מה יעשה אם השיחות בבית הנשיא ייכשלו ענה: "תן לי זמן. הרשה לי לשמור את הקלפים קרוב לחזה. אני צריך גם לדבר על כך עם שותפיי".

מחפשים פשרה הוגנת

"הטענה שאנחנו שוללים מבתי המשפט את עצמאותם היא לא נכונה, אני לא אתן לזה לקרות" הוסיף ראש הממשלה, "ישנה הסכמה רחבה בציבור הישראלי על הצורך ברפורמה משפטית, ואנחנו מנסים להגיע להסכמה כמה נרחב צריך להיות השינוי, יתכן שלא נגיע לקונצנזוס בנוגע לרפורמה המשפטית, מחפשים פשרה הוגנת" אמר לרשת סקיי. נתניהו התייחס גם למצב הכלכלה בעקבות הרפורמה ואמר: "אני לא חושב שהכלכלה היא הבעיה, תעשיית ההייטק הישראלית חזקה ומשגשגת".

נתניהו עם לוין

נתניהו עם לוין: "צריך להתייעץ עם שותפיי". צילום: יונתן סינדל/פלאש90

נתניהו התייחס גם למאבק באיראן ואמר: "איראן לא מסתירה את הרצון שלה להשמיד שישה או שבעה מיליון יהודים כמו בשואה, אם משטר האייתולות חושב שהוא יכול לאיים על ישראל בשואה גרעינית - הוא טועה, ישראל תעשה הכל כדי להגן על עצמה".

"ידינו מושטת לכל מדינות ערב, ובמיוחד לסעודיה"

עוד הוסיף בעניין: "הדיפלומטיה יכולה לעבוד רק לצד איום צבאי אמין או נכונות ליישם את האופציה הצבאית אם ההרתעה נכשלת". ומהצד השני אמר על שלום אפשרי עם סעודיה כי "ידינו מושטת לכל מדינות ערב, ובמיוחד לסעודיה. יש לנו הזדמנות לקדם את השלום בין שתי המדינות שלנו – זה ישנה את ההיסטוריה".