לוין התנגד - נתניהו הכריע: לאופוזיציה יהיה נציג בוועדה

ראש הממשלה, שר המשפטים ויו"ר ש"ס נפגשו על מנת להכריע בשאלת הנציג הנוסף לוועדה לבחירת שופטים. נתניהו הכריע כי באופוזיציה יקבלו נציג, אך בליכוד מכינים לאופוזיציה תרגיל | לוין התעקש על שני נציגים לקואליציה | הליכוד: טרם התקבלה החלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 19:28 טז בסיון התשפג

לוין התנגד - נתניהו הכריע: לאופוזיציה יהיה נציג בוועדה
נתניהו ולוין, ראש הממשלה הכריע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יהיה נציג לאופוזיציה: ראש הממשלה נתניהו הכריע היום (ב') כי יהיה נציג לאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, כך מפרסם העיתונאי יהודה שלזינגר. את ההכרעה קיבל נתניהו לאחר פגישה משולשת היום יחד עם שר המשפטים לוין ויו"ר ש"ס אריה דרעי. 

לוין דרש: שני נציגים לקואליציה

במהלך הפגישה משכו נתניהו ודרעי להכרעה כי האופוזיציה תקבל נציג בוועדה בעוד שר המשפטים לוין דרש שני נציגים לקואליציה, לבסוף הכריע נתניהו על האופציה הראשונה. למרות ההכרעה, בליכוד לא יעשו חיים קלים לאופוזיציה ויגישו מחר את שמותיהם של שני נציגי קואליציה, כך מדווח עמית סגל. המטרה של המהלך היא לאפשר לקואליציה עד הרגע האחרון להצביע עבור שני נציגים מטעמה, כדי לאפשר את המשך המגעים בבית הנשיא.

בן גביר הכריע: חבר הכנסת קרוייזר יהיה נציג הקואליציה

כפי שפורסם ב"חדשות כיפה", השר בן גביר החליט כי ח"כ יצחק קרויזר ממפלגת עוצמה יהודית הוא מועמד הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים, כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית. גם חברת הכנסת לימור סון-הר מלך מהסיעה הגישה את מועמדותה, למקרה שהאופוזיציה תבחר חבר כנסת למועמדם לוועדה.

גנץ עם לפיד

גנץ עם לפיד, יקבלו נציג? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טלי גוטליב הציגה את מועמדותה

בעוד ראש הממשלה ושר המשפטים לא הכריעו בדמות נציג הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים, חברת הכנסת טלי גוטליב לא מחכה להכרעתם ומציגה את מועמדותה. היום (ב') חתמה גוטליב על טופס הגשת המועמדות.

הטופס עליו חתמה גוטליב

הטופס עליו חתמה גוטליב צילום: ללא

הפתרון למשבר באופוזיציה

מלבד המינוי היוקרתי לוועדה לבחירת שופטים, ביום הבחירות של הנציגה יתמנו גם נציגי הכנסת לוועדות לבחירת דיינים וקאדים, בכירים באופוזיציה החליטו שהחלטה על נציגי האופוזיציה לוועדות לבחירות שופטים דיינים וקאדים תתקבל במקביל, וייתכן שבמסגרת השיחות יושג דיל בהסכמות וכך ירצו ביש עתיד את גנץ או מיכאלי באמצעות חלוקת התפקידים, כך על פי גורמים באופוזיציה.