מתקפה חריפה על סמוטריץ' מתוך הממשלה: "מנותק ואליטיסטי"

שר התקשורת שלמה קרעי, תקף את שר האוצר וטען כי הוא לא מטפל ביוקר המחייה: "הקבינט החברתי-כלכלי בראשותו התכנס פעם אחת לטובת עניינים לא קשורים". בנוסף טען כי פקידי האוצר "שולטים" ביו"ר הציונות הדתית

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/06/23 09:30 טז בסיון התשפג

מתקפה חריפה על סמוטריץ' מתוך הממשלה: "מנותק ואליטיסטי"
השר בצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ועדה מיוחדת שתילחם ביוקר המחיה בישראל. אתמול (א'), הודיעו במשרדו על האנשים שייקחו חלק בוועדה. בין היתר 13 שרים יהיו חברים בוועדה ביניהם גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בתוך כך, שר התקשורת שלמה קרעי, תקף הבוקר (ב') את סמוטריץ' בראיון לאולפן ynet וטען כי הוא לא מטפל ביוקר המחייה. 

"שר האוצר אליטיסטי ומנותק", תקף קרעי את שר האוצר, "לא סתם נתניהו הקים ועדת שרים ליוקר המחיה. הקבינט החברתי-כלכלי בראשות סמוטריץ' התכנס פעם אחת, לטובת עניינים שלא קשורים בשום צורה".

קרעי |

השר שלמה קרעי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"היינו יכולים להקים ממשלה תוך שבועיים, והם גררו רגליים חודשים ארוכים"

לדבריו, שר התקשורת סמוטריץ' וחברי מפלגתו הערימו קשיים במהלך המשא ומתן הקואליציוני. "יש חשבונות ארוכים מאוד עם שר האוצר, אני ניסיתי המון זמן להיות לויאלי ולתת גיבוי. החודשיים שהוא מירר אותנו בהקמת הממשלה. לא סתם השמאל הספיק להתארגן נגד הממשלה שלנו. הוא חלק לא קטן מזה שחודשיים ארוכים ישבנו והסתבכנו בבוץ של עצמנו, וכן - יש לו אחריות לזה. היינו יכולים להקים ממשלה תוך שבועיים, והם גררו רגליים חודשים ארוכים וגרמו ליריבים הפוליטיים שלנו לתקוע מקלות בגלגלים".

הציונות הדתית ביום הבחירות

"גרמו ליריבים הפוליטיים שלנו לתקוע מקלות בגלגלים" | צילום: Sraya Diamant/Flash90

קרעי טען כי פקידי האוצר "שולטים" ביו"ר הציונות הדתית. "פקידי האוצר הביאו הצעה שתיתן לבנקים יכולת לסגור סניפים נוספים, ושוב פעם אני הייתי צריך לשבת ולעצור את זה בוועדת שרים לחקיקה. אמרתי ליריב לוין, למזלי היינו רק שנינו שם, שלא ניתן לדבר הזה לקרות. אני רואה שפקידי האוצר שולטים שם וסמוטריץ' משתף פעולה בכל דבר - ואני לא מתכוון לתת לזה יד".