גורמים בעוצמה יהודית: זה מי שיבחר לוועדה לבחירת שופטים

על פי ההסכמים הקואליציוניים, נציג הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים יגיע ממפלגת עוצמה יהודית, גורמים במפלגה מעריכים בשיחה עם חדשות כיפה: אם הליכוד יכבד את ההסכם - זה מי שעשוי לזכות בתפקיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/06/23 12:11 טו בסיון התשפג

גורמים בעוצמה יהודית: זה מי שיבחר לוועדה לבחירת שופטים
צילום: Ben Hakoon/Flash90

בעוד כשבועיים תיבחר הכנסת את נציגיה לוועדה לבחירת שופטים, אירוע שמייצר לא מעט דרמות בקואליציה ובאופוזיציה. בזמן שבאופוזיציה יש קרב מי המפלגה שתשלח נציג, בקואליציה הסיפור מעט שונה. על פי ההסכם הקואליציוני, מפלגת עוצמה יהודית צריכה לקבל נציג בוועדה, מה שמצמצם את האפשרויות לשלושה חברי כנסת בלבד. 

בן גביר עדיין לא החליט

האפשרויות של בן גביר לתפקיד הם חברי הכנסת לימור סון הר מלך, יצחק קרוייזר וצביקה פוגל. בעוצמה יהודית אומרים ל"חדשות כיפה" כי בן גביר עדיין לא קיבל החלטה אם למנות את הר מלך או את אחד מחברי הכנסת האחרים והוא בוחן את כל האופציות. עם זאת, גורמים בעוצמה יהודית אמרו לחדשות כיפה כי ההערכה היא שדווקא יצחק קרוייזר יזכה בתפקיד, בין היתר משום שהשניים האחרים עומדים בראש ועדה בכנסת, וקרוייזר לא. 

יצחק קרויזר

יצחק קרויזר צילום: באדיבות המצולם

המועמדת של יאיר לפיד

מתחמם: זאת השרה שיריב לוין רוצה בוועדה לבחירת שופטים

בתפקיד השרה בוועדה לבחירת שופטים כנראה תיזכה אחת מחמש השרות במפלגת הליכוד: שרת התחבורה, מירי רגב, שרת ההסברה, גלית דיסטל, השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן, שרת ההגנה והסביבה, עידית סילמן ושרת המודיעין, גילה גמליאל. על פי מספר גורמים בליכוד, שר המשפטים יריב לוין, מעדיף את השרה מאי גולן, בין היתר משום שהשקפותיהם בנוגע למערכת המשפט זהות, כך על פי הגורמים.