הצעת החוק של הח"כ הסרוג תסדיר את החינוך הממלכתי-חרדי

ביום ראשון תעלה בוועדת השרים הצעת החוק של חבר הכנסת משה טור-פז, שתנסה להסדיר את החינוך הממלכתי-חרדי. לדבריו, כמי שפתח בעבר מספר בתי ספר ממלכתיים-חרדיים, ההצעה תנגיש למגזר החרדי את האפשרות להשכלה הנדרשת, תוך שמירה על אורחות חייהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 20:11 ד בסיון התשפג

הצעת החוק של הח"כ הסרוג תסדיר את החינוך הממלכתי-חרדי
משה קינלי טור פז, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הצעת חוק של חבר הכנסת מיש עתיד, משה קינלי טור-פז, תעלה ביום ראשון בוועדת השרים, ותנסה להסדיר מוסדות החינוך הממלכתי-חרדי. טור-פז אומר הערב (ד') כי מדובר במהלך "שיחלץ את הילדים החרדים מתלות בעסקנות פוליטית ובתקציבים התלויים בכספים קואליציוניים".

"העדר הידע הנדרש בתחומים כמו מתמטיקה ואנגלית הוא הרסני לתלמיד"

ממשלת ישראל העבירה הבוקר את תקציב המדינה לשנים 2023-2024 ובתוכו ישנם כספים שיועברו לחינוך החרדי שאינו מלמד ליבה. "העדר הידע הנדרש בתחומים כמו מתמטיקה ואנגלית הוא הרסני לתלמיד", טוען טור-פז, "שכן מדובר בכישורים הנדרשים בשוק העבודה, דבר המונע מהתלמיד את היכולת להתפרנס בכבוד"

לפי הצעת החוק, זרם החינוך יהיה עצמאי בקביעת ערכיו ויחנך לחיי תורה ומצוות ברוח התפיסה החרדית, תכנית הלימודים תהא תחת פיקוח, מותאמת לערכי המוסד ותכלול לימודי יסוד במקצועות המתמטיקה, מדעים, אנגלית ומיומנויות השפה העברית כפי שמקובל ביתר זרמי החינוך.

"ההצעה תנגיש למגזר החרדי את האפשרות להשכלה הנדרשת"

טור-פז מספר כי את ההצעה גיבש מניסיונו החינוכי. "כמי שפתח מספר בתי ספר ממלכתיים-חרדיים, מהם יצאו מאות בוגרים שהשתלבו בכלכלה ובצבא. ובצל התקציב הנוכחי בו הוגדלו תקציבי המוסדות החרדיים, ההצעה תנגיש למגזר החרדי את האפשרות להשכלה הנדרשת, תוך שמירה על אורחות חייהם וללא פגיעה בערכי המסורת היהודית. אני רוצה להאמין שממשלת ישראל לא תפקיר אלפי ילדים לחיי עוני ובורות כלכלית משיקולים פוליטיים".