האיום של יהדות התורה: "בלי זה האצבעות שלנו לא מובטחות בהצבעה על התקציב"

המשבר בקואליציה סביב התקציב נמשך: גורמים ביהדות התורה מאיימים כי בלי פיתרון בסוגיית תקציבי החינוך, הקואליציה לא תקבל את האצבעות שלהם בהצבעה על התקציב | וגם, התשובה של אנשי המקצוע באוצר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/05/23 17:03 כה באייר התשפג

האיום של יהדות התורה: "בלי זה האצבעות שלנו לא מובטחות בהצבעה על התקציב"
מאיר פרוש עם גולדקנופף, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

שבוע בלבד נותר להצבעות הקריטיות על תקציב המדינה במליאת הכנסת ועדיין לא כולם בקואליציה שלמים עם התקציב כפי שהוא. לצד האכזבה בעוצמה יהודית מהתקציב שקיבל השר וסרלאוף, גם ביהדות התורה עדיין נותרו פערים פערים.

הסיבה לאיום של הח"כים החרדים

המשבר מול יהדות התורה שהגיעה לשיאו עם ההצבעה של השרים פרוש וגולדקנופף נגד הכספים הקואליציוניים בישיבת הממשלה עדיין נמשך, למרות פגישה טובה של השניים עם ראש הממשלה נתניהו, ועדיין ישנם פערים בנושא תקצוב החינוך החרדי.

באוצר עונים: "זה לא יקרה"

שר האוצר בדיוני הוועדה |

שר האוצר עם מנכ"ל משרדו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גורמים ביהדות התורה אומרים היום (ג') לחדשות כיפה: "בלי הסכמות על תקציב החינוך - האצבעות שלנו לא מובטחות בהצבעה בכנסת על התקציב". בנוסף, לכיפה נודע כי היום צפויה פגישה של נציגי יהדות התורה עם נציגי האוצר בניסיון לשים סוף למשבר. גורמי מקצוע במשרד האוצר אומרים לחדשות כיפה כי פתיחה מחדש של מסגרת התקציב היא פגיעה בכלכלת ישראל וזה לא יקרה.

תקציב המדינה לשנים 2023 - 2024

בתוך כך, ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני השלימה היום את דיוניה ואישרה את הצעת חוק התקציב וחוק ההסדרים לשנים 2023 - 2024 תקציב המדינה יעמוד על סך 484 מיליארד שקלים לשנת 2023, ו-514 מיליארד שקלים לשנת 2024.