לאחר שחוק קרן הארנונה עבר, סמוטריץ' מגיב: "מודה לחיים ביבס"

לאחר שחוק קרן הארנונה עבר בוועדת הכספים, שר האוצר הפתיע והודה ליו"ר השלטון המקומי, שכידוע הוביל את השביתה נגד החוק: "חיים ביבס הוא שותף מלא לגיבוש החוק הזה. אני לא כועס עליו ואני מודה לו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/23 07:36 כה באייר התשפג

לאחר שחוק קרן הארנונה עבר, סמוטריץ' מגיב: "מודה לחיים ביבס"
סמוטריץ', צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר דיונים סוערים בוועדת הכספים, ועל אף שביתתן של מספר רחב של רשויות מקומיות, "חוק קרן הארנונה" עבר אמש (ב') בוועדת הכספים. על פי המתווה, יועברו לקרן הארנונה כספי גידול בהכנסות מארנונה עסקית, והיא תתגמל בניית יחידות דיור במטרה להביא לפתרון משבר הדיור ולסייע לרשויות חלשות. אולם ברשויות הגדולות מתנגדים וטוענים כי חוק זה עלול להוביל לקריסת הרשויות: "לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים", אמר חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי.

[[1157738]]

סמוטריץ': "צריך לומר את האמת חיים ביבס הוא שותף מלא לגיבוש החוק הזה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך על המהלך, הודה למעורבים בדבר ואמר כי, "החוק הזה הוא בשורה אדירה לאזרחי ישראל. אנחנו מטפלים ביוקר הדיור מהשורש, לא בפלסטרים". לדבריו: "הקרן הזו תתמרץ בניית דירות, תגדיל את ההיצע ותוריד את מחירי הדיור".

סמוטריץ' עקץ את חיים ביבס, שהוביל את השביתה, ואמר: "לסיום, אני רוצה להודות ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס שניהל אתנו מו"מ והגיע אתנו להסכמות. השיח אתו טייב את החוק הזה. אני מבין שכמה ראשי רשויות כפו עליו לחזור בו, אני לא כועס עליו ואני מודה לו". והוסיף, "צריך לומר את האמת חיים ביבס הוא שותף מלא לגיבוש החוק הזה, לנוסחאות הסופיות של החוק".

סערה בוועדת כספים

סערה בוועדת כספים צילום: Photo by Oren Ben Hakoon/Flash90

הרשויות שעדיין שובתות

כזכור, אתמול עשרות רשויות השביתו את מערכות החינוך, שירותי הניקיון ושירותים מונציפאלים נוספים. מספר ערים גדולות, הודיעו כי ימשיכו להשבית את שירותיהן גם היום ועד ליום חמישי. ביניהן: תל אביב, רמת גן, ראשון לציון, גבעתיים, מודיעין, אשדוד, חיפה, כפר סבא, רמלה והרצליה.