לא יתקיימו לימודים: העיר הסרוגה מצטרפת לשביתת הרשויות

בשל "חוק הארנונה": ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני הודיע כי העיר תצטרף לשביתת הרשויות המקומיות, והלימודים ברוב מוסדות החינוך לא יתקיימו מחר | חדרה, מודיעין, באר שבע וערים נוספות מצטרפות גם הן

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 20:11 כג באייר התשפג

לא יתקיימו לימודים: העיר הסרוגה מצטרפת לשביתת הרשויות
ראש עיריית גבעת שמואל הודיע שיצטרף לשביתת הרשויות, צילום: Photo by Yossi Aloni/Flash90

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, הודיע כי בהתאם להחלטת השלטון המקומי, העיר תצטרף לשביתת הרשויות עקב "חוק הארנונה", שיעלה להצבעה הערב (א') בכנסת. זאת מכיוון שלדבריהם, לפיו הממשלה תוכל להעביר כספי ארנונה מרשויות חזקות לרשויות חלשות יותר.

"בעד חיזוק הפריפריה והערים המוחלשות בישראל - לא על חשבון הרשויות המקומיות"

"אנו בעד חיזוק הפריפריה והערים המוחלשות בישראל, אולם משימה זו צריכה להגיע מהמדינה ברמה הלאומית ולא על חשבון הרשויות המקומיות", כתב ראש העיר בחשבון הפייסבוק שלו, והודיעה: "גבעת שמואל כחלק מהשלטון המקומי, מצטרפת לשביתה". במסגרת השביתה לא יתקיימו מחר לימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודי ובתיכונים, למעט החינוך המיוחד והבגרויות שיתקיימו כמתוכנן. 

צילום: פלאש 90. יונתן זינדל סמוטריץ מקדם את "חוק הארנונה"

מלבד גבעת שמואל, גם עיריית חדרה, מודיעין, שוהם, באר שבע, טבריה, המועצה האזורית גליל תחתון,  מועצה אזורית עמק חפר ומועצה אזורית דרום השרון ורשויות רבות נוספות הודיעו כי ישבתו מחר בשל "חוק הארנונה".

במשרד החינוך הודיעו כי על אף שביתת השלטון המקומי שמתוכננת למחר בחלק מהרשויות, הבגרות במתמטיקה תתקיים מחר כסדרה. כמו כן, לא תתקיים שביתה במוסדות החינוך המיוחד.

בעקבות חוק "קרן הארנונה": השלטון המקומי הכריז על שביתה

כאמור,  השלטון המקומי הודיע על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, אלא אם יוסר חוק "קרן הארנונה" מחוק ההסדרים. "אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים", נכתב בהודעה של השלטון המקומי.