ניצחון לש"ס: כך ויתרה הציונות הדתית על מינוי רב עיר סרוג

ארבעה רבני ערים ימונו בשבועות הקרובים, אבל במפלגת הציונות הדתית ויתרו על הערים החילוניות בהן ישנה קהילה דתית לאומית ונשארו רק עם המועצות הסרוגות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/05/23 14:39 כג באייר התשפג

ניצחון לש"ס: כך ויתרה הציונות הדתית על מינוי רב עיר סרוג
דרעי, , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

למרות שבדרך כלל אין מינויים לרבני ערים בסמוך לבחירות המוניציפאליות, ארבעה רבני ערים ימונו בחודש הקרוב לערים והמועצות המקומיות גן יבנה, חצור הגלילית, בית אל וקריית ארבע. לקראת הבחירות, סגר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דיל רע עם יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי. 

הדיל הרע של הציונות הדתית

על פי דיווחים, סיכמו אנשי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם אנשי ש"ס ובראשם שר הדתות מלכיאלי כי הרבנים של בית אל וקריית ארבע, יהיו רבנים דתיים לאומיים ואילו רבני גן יבנה וחצור יהיו מש"ס. יש לציין כי ברשויות המקומיות הראשונות, בכל מקרה היה נבחר רב סרוג, בהתאם לאופי האוכלוסיה. כאמור, מדובר בחלוקה לא הוגנת משום שכך או כך הרבנים שהיו נבחרים למועצות בית אל וקריית ארבע היו מהמגזר הסרוג, ודווקא על המקומות שבמחלוקת, גן יבנה וחצור, ויתרו במפלגת הציונות הדתית. במפלגה של סמוטריץ' היו יכולים לדרוש את אחת מהרשויות שנמצאות במחלוקת,  ולדאוג שיהיו רבנים דתיים לאומיים במקומות נוספים בארץ. 

הרב בראלי בטקס

הרב בראלי בטקס ההכתרה בבית אל צילום: יוסף אניה

נציין כי גם בגן יבנה וגם בחצור הגלילית יש קהילות דתיות לאומיות שיושפעו מזהות הרב הנבחר, שכאמור צפוי להיות מזוהה עם ש"ס. בשנתיים הקרובות ייבחרו לא מעט רבני ערים ורבני מועצות, לציבור הדתי לאומי נשאר רק לקוות שהוויתור של סמוטריץ' הוא לא סימן לבאות ובמפלגת הציונות הדתית לא יווותרו על מינוי רבני ערים דתיים לאומיים.

כרגע לא ברור מי יהיה הרב של קריית ארבע וישנם מספר מועמדים, הבחירות בקריית ארבע יתקיימו בתאריך ג' בסיוון. בבית אל צפוי להיבחר הרב אריאל בראלי שמכהן כבר היום כרב המועצה המקומית, הבחירות בבית אל יתקיימו בתאריך ב' בסיון. 

במפלגת הציונות הדתית בחרו שלא להגיב.