מתכננים מרפסת סוכה? בקרוב תוכלו לקבל אישור בנייה

ההחלטה החדשה של וועדת הפנים ומנהל התכנון: הרשויות יורשו להנפיק היתר לבניית למרפסות סוכה פתוחות, מעבר לזכויות הבניין וללא הגבלת שטח. המהלך צפוי לעבור תוך חודשיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/23 18:03 טז באייר התשפג

מתכננים מרפסת סוכה? בקרוב תוכלו לקבל אישור בנייה
סוכות, מרפסת סוכה, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תבוטל הגבלת הבניה על מרפסות סוכה: על פי סיכום שהושג בין יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר למטה התכנון הלאומי, ועדות מקומיות יורשו להנפיק היתר למרפסות סוכה פתוחות מעבר לזכויות הבניין וללא הגבלת שטח, כל עוד היא איננה חורגת מקווי הבניין, מנהל התכנון יבהיר זאת לוועדות המקומיות בתוך חודשיים ימים.

היתר למרפסות סוכה לא יוגבל עוד ל-14 מ"ר

היתר למרפסות סוכה לא יוגבל עוד ל-14 מ"ר כפי שהיה בעבר ושטחו לא ייגרע בגלל מרפסות ושטחי שירות מקורים שחושבו בזכויות הבניין, כך הודיע יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ליו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר.

 השינוי יסלול את דרכו של ציבור שומרי המצוות למגורים בכל בניין, בכל שכונה ובכל עיר בישראל. על פי הסיכום שנחשף בדיוני חוק ההסדרים בוועדת הפנים של הכנסת, מנהל התכנון יבהיר לכלל הוועדות המקומיות בארץ, כי כל עוד מדובר במרפסת פתוחה לשמים כהגדרת סוכה כהלכתה, תוכל הוועדה המקומית להעניק היתר בניה גם מחוץ לזכויות הבניה כל עוד הבית אינו חורג מקווי הבניין.

יעקב אשר

יעקב אשר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתוך כך, הובטח כי תוך חודשיים ימים תפורסם הבהרה לגבי תקנות חישוב שטחים של משרד הפנים כך ששטח פתוח לא יחושב כלל ב-14 מ"ר של שטחי מרפסות ושטחי שירות נלווים. כמן כן הובטח כי יוקם צוות שיפעל לפתור בעיות שעלולות לעכב את ההטבה בערים מסוימות, כדוגמת מקומות בהם לא הוסדרו קווי בניין. הצוות המקצועי יגבש אף הוא את המלצותיו בתוך חודשיים ימים.

בירושלים יש שכונות שלימות שנבנו ללא מרפסות סוכה

בירושלים מצויות שכונות שלימות שנבנו ללא מרפסות סוכה, ולמרות שכיום הן מאוכלסות מקצה לקצה בציבור שומר מצוות לא ניתן לאשר להן בנייה של מרפסות סוכה כיון שזכויות הבניה נוצלו בהן עד תום. היו"ר ח"כ אשר דרש להבהיר את התקנות ולאפשר לוועדות המקומיות להתיר בנייתן של מרפסות סוכה מעבר לזכויות הבניין.

מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים, אליעזר ראוכברגר, שהעלה את הסוגיה בפני אשר וצוות לשכתו אף היה שותף לדיון בוועדה, בירך על הסיכום שהושג ואמר כי "זו בשורה גדולה לעיר ירושלים ולתושביה, ציפינו לכך שנים רבות. ההחלטה תביא רווחה גדולה לציבור ענק של שומרי תורה ומצוות".