מחרימים: הח"כים החרדים לא יגיעו להפגנת המיליון

חברי הכנסת של יהדות התורה לא יגיעו להפגנת המיליון לשינויים במערכת המשפט, במפלגה עסוקים בחוק הגיוס ובתקציבים, ונמנעים מהפגנות שאינם רואים כקריטיות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/04/23 12:14 ו באייר התשפג

מחרימים: הח"כים החרדים לא יגיעו להפגנת המיליון
גולדקנופף וגפני, , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מאות אלפי אזרחים מגוש הימין צפויים להגיע הערב (ה') לרחובות הסמוכים לכנסת להפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית, אמנם ההפגנה מכונה בשם הפגנת המיליון אבל בהפגנה צפויים להשתתף פחות מ-300 אלף איש, בין היתר בשל היעדרות החרדים. 

משיחות עם מספר גורמים ביהדות התורה עולה כי חברי הכנסת החרדים לא יגיעו להפגנת המיליון לשינויים במערכת המשפט. הסיבות הן שההנהגה הרבנית לא תומכת בהפגנה וכי במפלגה עסוקים כרגע בחוק הגיוס ובהגדלת התקציבים למערכת החינוך החרדית, הרפורמה מבחינת חלקים ביהדות התורה היא כבר נחלת העבר. עם זאת, המארגנים צופים כי יגיעו מספר מסויים של מפגינים חרדים על דעת עצמם. 

העיתון החרדי נגד הפגנת הימין: "מה לכהן בבית הקברות"

גם בעיתון החרדי "יתד נאמן" המזוהה עם "דגל התורה" נכתב בחריפות נגד ההפגנה, תחת הכותרת "מה לכהן בבית הקברות" נכתב במאמר בעיתון כי יש הסכמה על התכנים אך ברור כי אין להצטרף להפגנה. "אנחנו הולכים עם הימין בברור בהוראת רבותינו, אבל לא שייכים ולא יוצאים למערכה משותפת. אנחנו בעד הרפורמה המשפטית ונגד ההשתלטות של הטרור הליברלי באופן דיקטטורי, על חיי העם. אבל מי שהוא חרדי, ידיר רגלו משם. גם אם משתפים פעולה וזה מתוך ידיעה שזה כן ילכו שניים יחדיו, אבל לא כי נועדו".