מחכים לפריצת הדרך: אנשי בית הנשיא מאבדים סבלנות

אחרי זמן ממושך של שיחות שלא נושאות פרי, בסביבתו של הנשיא הרצוג מבהירים כי במידה ולא תהיה התקדמות משמעותית - הם יציבו דד ליין | אמש דווח על הסכמה ראשונה: חוקי יסוד יעברו בקריאה רביעית, ברוב גדול; הצדדים מכחישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 07:36 ו באייר התשפג

מחכים לפריצת הדרך: אנשי בית הנשיא מאבדים סבלנות
צוות יש עתיד בבית הנשיא | , צילום: קובי גדעון, לע"מ

שיחות ההידברות בבית הנשיא: פגישה נוספת תתקיים הבוקר (ה') בשעה 10:00 בין שני הצדדים. אמש (ד') דווח בכאן חדשות כי יש הסכמות ראשונות, לפיהן חוקי יסוד יעברו בקריאה רביעית, ברוב גדול. במקביל לדיווח המעודד, הבוקר (ה') מתפרסם כי אנשי בית הנשיא הציבו דד ליין לצדדים.

שבועות ספורים בלבד

לפי פרסום בכאן חדשות, נציגי בית הנשיא לשיחות הבהירו לאחרונה לשני הצדדים שאם השיחות לא יקבלו כיוון של סיום ולא יתכנסו לכדי תוצאות בתוך זמן סביר, הם ייאלצו לקבוע דד ליין ותאריך סיום לשיחות. לדברי גורמים שמעורבים בשיחות, המטרה היא למנוע בזבוז זמן ומשיכה של התהליך לתקופה ארוכה מידי. עוד אמרו הגורמים כי הזמן שצפויים בבית הנשיא לתת לצדדים עומד על שבועות ספורים.

לוין ונתניהו

לוין ונתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכיר כי אמש (ד') דווח בכאן 11 דווח אמש כי ביום רביעי הגיעו צוותי המשא ומתן של הקואליציה והאופוזיציה להסכמה ראשונה: חוקי יסוד יעברו בקריאה רביעית, ברוב גדול. חוקי הכנסת, כולל חוקי היסוד, עוברים כיום בשלוש קריאות. הרעיון שעליו הסכימו הצדדים הוא להעביר את חוקי היסוד בקריאה נוספת, שבה יידרש אישור ברוב גדול יותר מבין חברי הכנסת, שמספרו עדיין לא נקבע. אפשרות אחרת שהועלתה היא לקיים את הקריאה הרביעית לחוקי היסוד בכנסת הבאה, שאחרי זו שהעבירה את החוק בשלוש הקריאות הראשונות.

בליכוד ובמחנה הממלכתי מכחישים

בליכוד ובמחנה הממלכתי הכחישו את הדיווח. "השיחות מתנהלות בדלתיים סגורות והדלפות שיקריות ומגמתיות לא מועילות למשא ומתן" - כך הליכוד. גם מהמחנה הממלכתי נמסר: "לא יהיו שום הסכמות עד להסדרת סוגית הוועדה לבחירת שופטים".