"בגלל פותחן": הח"כ מהציונות הדתית סיפר על מעצרו

בוועדה שעסקה באלימות ופרופיילינג משטרתי שיתף ח"כ סוכות בפעמים בהם נעצר בדרכו לכותל המערבי רק בשל חזותו. "כיפה גדולה ופיאות לא יהיו יותר עילה לבידוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 15:53 ב באייר התשפג

"בגלל פותחן": הח"כ מהציונות הדתית סיפר על מעצרו
צבי סוכות, צילום: ללא

הועדה המיוחדת לענייני צעירים ועסקה באלימות על רקע השתייכות לקבוצה מסוימת (פרופייילינג) משטרתית, התכנסה הבוקר (א'). חבר הועדה, ח"כ צבי סוכות שיתף בחוויות הקשות שלו מהתנכלות שוטרים כלפיו, לטענתו בגלל החזות החיצונית שלו שכוללת כיפה סרוגה גדולה ופאות. 

רצה להתפלל בכותל המערבי ועוכב לחיפוש

בראשית דבריו סייג ח"כ סוכות את הדברים וציין שהרוב המוחלט של השוטרים והמפקדים במשטרה עושים את עבודתם נאמנה, ולאחר סיפר מקרה שאירע לו באופן אישי: בתור נער צעיר בן 17, הוא הזדמן לחתונה בירושלים ובסיום החתונה החליט שהוא רוצה ללכת להתפלל בכותל המערבי. מכיוון שהיה מדובר בשעת לילה מאוחרת וכבר לא היו אוטובוסים הוא הלך ברגל, וכשהגיע לאזור שער הכותנה עצר אותו שוטר וביקש ממנו להתלוות אליו.

לשאלתו מה הסיבה ענה שמדובר על בידוק שגרתי, אך הבידוק שכלל מישוש בכל הגוף ושפיכה של תכולת התיק על הרצפה הסתיים בעיכוב לחקירה בגלל שבתיק נמצא - פותחן שימורים. החוקר בתחנת קישלה שאל את סוכות מה יש לו לחפש באמצע הלילה ליד הר הבית עם פותחן שימורים, אך כמובן שמיד לאחר החקירה סוכות שוחרר.

העיר העתיקה. אילוסטרציה

העיר העתיקה. אילוסטרציה צילום: משטרת ישראל

צבי סוכות: יש הנחיה לשוטרים לעכב ולערוך חיפוש על צעירים עם כיפות סרוגות

חודשיים לאחר מכן סוכות שוב עבר בעיר העתיקה בדרכו לכותל, והפעם בשער יפו שוטרים דרשו לערוך עליו חיפוש, אך מכיוון שהוא סירב להשפלה נוספת שמו עליו אזיקים ולקחו אותו בכח לתחנה. שם עשו

לדברי סוכות ישנה הנחיה לשוטרים באזור העיר העתיקה לעכב ולערוך חיפוש על צעירים עם כיפות סרוגות גדולות ופיאות. ח"כ סוכות הוסיף שלא מדובר על נוהל ישן, ורק לפני שבועיים שוב עוכבו צעירים בעיר העתיקה בשל חזותם.