שבוע גורלי בש"ס: חוסר וודאות ותפקיד יוקרתי שמחכה

אחרי חג הפסח, במפלגת ש"ס מחכים בקוצר רוח ליום רביעי - אז תיפתר השאלה הגדולה מי יירש את אריה דרעי | "ההחלטה תתקבל רק ברגע האחרון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/04/23 16:48 כה בניסן התשפג

שבוע גורלי בש"ס: חוסר וודאות ותפקיד יוקרתי שמחכה
אריה דרעי , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההחלטה המפתיעה של יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי להשהות את החקיקה של חוק דרעי 2 שיאפשר לו לשוב אל שולחן הממשלה מאלצת את מפלגת ש"ס לשנות את פניה ולמנות שרים שיחליפו את דרעי באופן רשמי במשרדי הבריאות והפנים בהם החזיק בעבר וכעת מצויים בידהם של ממלאי המקום השרים בן צור ומלכיאלי. 

ההחלטה של דרעי - רק ברגע האחרון

הכיוון להחלפת דרעי במשרדי הבריאות והפנים הוא עדיין סגן השר משה ארבל, אבל החלטה הסופית תתקבל רק ברגע האחרון וכי אפילו חברי הכנסת והשרים לא יודעים בוודאות מה יחליט דרעי. על פי גורמים בממשלה עולה כי ישנה אפשרות למינוי חיצוני לאחד המשרדים, אבל לא מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב יזכה בתפקיד אלא מישהו שמזוהה עם ש"ס. כאמור, מינוי רשמי במליאת הכנסת ובממשלה יקרה רק ביום רביעי. גם בפעמים הקודמות בהן מינה דרעי את חברי ש"ס לתפקידים שונים הוא חיכה לרגע האחרון אומרים במפלגה. 

גורמים בש"ס מעריכים כי חוק דרעי לא יחוקק בחצי השנה הקרובה ולכן מי שיחליף את דרעי, בין אם יהיה זה שר אחד או שניים יזכה בתפקיד לתקופת זמן משמעותית. ייתכן כי דרעי יכנס לפני פרסום ההחלטה את מועצת חכמי התורה של ש"ס כדי לחזק את החלטתו. 

ישיבה מיוחדת של הכנסת

לא רק מינוי שרים קבועים לתיקי הבריאות והפנים יקרה ביום רביעי הקרוב, בכינוס המיוחד של מליאת הכנסת (למרות הפגרה) תאשר הכנסת גם את העברת רשות החברות הממשלתיות ממשרד האוצר למשרד לשיתוף פעולה אזורי שבידי דודי אמסלם ואת הקמת המשרד לקידום מעמד האישה ומינוי מאי גולן לתפקיד השרה.