קרעי מגבה: "אמסלם בסגנונו יודע להסביר את עצמו מצוין"

שר התקשורת לא מגנה את דבריו של השר במשרד המשפטים, שאמר שצריך להעמיד לדין את אסתר חיות ואהרון ברק: "מדינת ישראל איבדה את המשילות לטובת אנשים שאינם נבחרים" | על ליברמן ולפיד: "הצטערו שתחזית דירוג האשראי לא הפכה לשלילית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/04/23 08:17 כה בניסן התשפג

קרעי מגבה: "אמסלם בסגנונו יודע להסביר את עצמו מצוין"
השר שלמה קרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מה שקרה בישראל בשלושת החודשים האחרונים זה ניסיון הפיכה שהתחיל האדמו"ר אהרן ברק, הוא וחיות צריכים לעמוד על כך לדין", כך אמר אמש השר במשרד המשפטים דודי אמסלם, בראיון בחדשות 12, הבוקר (א') התייחס לדברים שר התקשורת שלמה קרעי. 

"מדינת ישראל איבדה את המשילות"

שר התקשורת לא חזר בו מדבריו של השר במשרד המשפטים: "אמסלם בסגנונו יודע להסביר את עצמו מצוין, הוא לא צריך אותי. אני אומר - מדינת ישראל איבדה את המשילות לטובת אנשים שאינם נבחרים".

על התחזית של חברת מודי'ס אמר כי "ברור שזאת לא בשורה טובה שחברת דירוג אומרת 'מורידים את התחזית מחיובית ליציבה'. אנחנו בנתוני מאקרו טובים, התקציב שאישרנו בממשלה הוא תקציב טוב - הכלכלה במצב מצוין". קרעי האשים את חברי הכנסת מהאופוזיציה, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, כי "הצטערו שתחזית דירוג האשראי לא הפכה לשלילית". עוד טען: "הם ניסו לגרום לאנשים להוציא את כספם מהארץ, אבל זה לא קרה".

"אלו אנשים שצריכים להיות מועמדים לדין על ניסיון הפיכה"

אמסלם תיאר אמש בריאיון לבן כספית ועמית סגל את מחאות הענק שהתקיימו בכל רחבי הארץ נגד הרפורמה כ"הפיכה הלכה למעשה". הוא אמר כי אין מדובר בניסיון הפיכה בלבד, "זה הפיכה באופן מעשי ובמובנים מסוימים יש לנו פה אירוע דרמטי. את ההפיכה התחיל אהרן ברק, האדמו"ר הגדול, כשהוציא בדבריו המונים לרחובות. כל מי שהוביל את המחאה הזאת, ביניהם אהוד ברק, אהרן ברק ונשיאת בית המשפט העליון, אלו אנשים שצריכים להיות מועמדים לדין על ניסיון הפיכה".

בהתייחסות למחאת המילואימניקים והקריאות לסרבנות בתוך צה"ל, אמר אמסלם: "היום בצבא יש אנרכיה מוחלטת. טייסים בצה"ל מחליטים להיות נפקדים. אני לא מכיר נשיאת בית משפט עליון בעולם שיש לה חיל אוויר, יחידות מיוחדות וסייבר שלה. צריך להקים ועדת חקירה לעומק בעניין הזה וזה יקרה".