ראיון ח"כ אוהד טל: "הממשלה צריכה להחיל ריבונות על הבקעה - זאת התשובה לטרור"

תושב אפרת, ח"כ אוהד טל בראיון: "הרבה מאוד בכי היה באפרת בשבת האחרונה" | "אנחנו לא יכולים לדבר על מה אשמה הממשלה הקודמת, עכשיו האחריות היא עלינו - ובמבחן התוצאה לא סיפקנו את הסחורה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/04/23 14:53 יח בניסן התשפג

ח"כ אוהד טל: "הממשלה צריכה להחיל ריבונות על הבקעה - זאת התשובה לטרור"
אוהד טל, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

אחרי הפיגוע הקשה בבקעה, בו נרצחו תושבות אפרת, האחיות רינה ומאיה די, שוחחנו עם תושב אפרת, חבר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת אוהד טל. "זאת הייתה שבת לא פשוטה, נכנסנו אליה עם בשורות קשות על רצח האחיות, הנוער שלנו יצא לכיכרות למפגשי שיח וחיזוק, הרבה מאוד בכי היה באפרת בשבת האחרונה", סיפר אוהד.

אוהד טל: "אחת הבנות הייתה מדריכה בסניף של הבת שלי"

האחיות רינה ומאיה די הי"ד |

האחיות רינה ומאיה די הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

"בסופו של דבר כל אחד פה מכיר אחד מבני המשפחה, אחת הבנות הייתה מדריכה בסניף של הבת שלי. הכאב הוא גדול מאוד אבל יחד עם הכאב הגדול היה נוכחת גם עוצמה גדולה שאנחנו לא נשברים אלא שולחים כוח לעם ישראל להרבות באחדות, זה צו השעה עכשיו, המשפחה קוראת לכולום לא משנה דתיים או חילונים לבוא להלוויה ולהתאחד. צריך לחזק. את עם ישראל". 

"במבחן התוצאה לא סיפקנו את הסחורה צריך לעשות חושבים מחדש"

אנחנו רואים טרור מכל כיוון, יש פה כישלון של הממשלה?

אני אומר בכנות שאנחנו לא יכולים יותר לדבר בטונים של מה אשמת הממשלה הקודמת ומה הם השאירו לנו, עכשיו האחריות היא עלינו, בינתיים במבחן התוצאה לא סיפקנו את הסחורה וצריך לעשות חושבים מחדש. בסוף הבטחנו לציבור שלנו את החזרת הביטחון ואנחנו חייבים לספק את הדבר הזה, אני אומר את זה כחלק מהקואליציה, אנחנו צריכים לקחת אחריות כל אחד בקואליציה מהמקום שלו, לשבור את הראש עד שתהיה תוכנית עבודה לטיפול בטרור. 

"אם המחסום בבקעה היה מאויש הפיגוע היה נמנע"

מה צריך לשנות ביחס אל הטרור? 

קודם כל צריכים לגבות מחיר מהטרור, שידע מי שיוצא לפגע שהמשפחה שלו תגורש וביתו יהרס בתוך זמן קצר. דבר שני, הם צריכים לדעת שהטרור לא פוגע בחוסן של עם ישראל, על כל פיגוע להקים עוד יישוב ועל כל מתקפת טרור להחיל ריבונות, אני קורא לממשלה להחיל ריבונות על הבקעה, זאת התשובה לטרור. אבל קודם כל להחזיר את המחסומים, אם המחסום בבקעה היה מאויש הפיגוע היה נמנע.