"אני לא איתמר בן ה-14": בג"צ דן בעתירה נגד מינויו של בן גביר לשר

שלושה שופטי בג"צ דנים בעתירה שהוגשה נגד מינויו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי: "עשיתי טעויות, אבל היום אני בן אדם אחר. עוצמה יהודית היא לא ממשיכת דרכו של הרב כהנא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 17:52 יב בניסן התשפג

"אני לא איתמר בן ה-14": בג"צ דן בעתירה נגד מינויו של בן גביר לשר
צילום: EriK Marmor/Flash90

שלושה שופטי בג"צ דנים היום (ב') בעתירה שהוגשה נגד מינויו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי. העתירה הוגשה על ידי ארגון "תג מאיר", טרם מינויו הרשמי בה נטען כי ההחלטה למנות את בן גביר לשר לביטחון לאומי לוקה באי סבירות קיצונית, שכן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא שקל את מכלול השיקולים המתחייבים בנסיבות העניין. 

"אני לא איתמר של בן 14, התקדמתי והתעצבתי"

השר בן גביר, שמייצג את עצמו בדיון, החל לדבר בפני השופטים והתייחס לעתירה שהוגשה נגדו. "חבריי הגישו עתירה על השקפת עולם. אני נלחם על האמת. הם באים ורוצים להתערב בשיקול דעת של רה"מ". זה שקר שמבחינתי ערבים שווה למחבלים. אני נלחם על משמר לאומי גם בשביל אותו אבא ברהט שילדיו חשופים לירי". 

צילום: Erik Marmor/Flash90

השר בן גביר התייחס לטענה כי הוא רוצה לרצוח את ח"כ עודה.  "אני רוצה לרצוח את חבר הכנסת איימן עודה? שלא תהיה אי-הבנה, אני בז לו. הוא מכשיר רצח של חיילי צה"ל. יש לי ביקורת קשה עליהם, אדוני מכיר אותי שנים - אני לא איתמר של בן 14, לא איתמר בן 20, התקדמתי והתעצבתי. בגיל 27 וחצי התחתנתי ונולדו לי ילדים - דברים נהיו מורכבים יותר, למדתי עריכת דין. דברים משתנים. אני חושב שבית המשפט עשה טעות שאישר את קיום הדיון הזה".

"עוצמה יהודית היא לא ממשיכת דרכו של הרב כהנא"

יו"ר עוצמה יהודית הבהיר כי הוא לא מאמץ את תורתו של הרב מאיר כהנא. "עשיתי טעויות, אני אומר את זה כבר שנים. אני במקום אחר, ועדיין אנשים מתעקשים להביא אותי למקום הזה. אני היום לא מאמץ את תורתו של הרב כהנא, אני לא מכליל את כל הערבים. בהתחלה חשבו שהשינוי שלי הוא הצגה, וזה גרם לאנשים הכי קרובים שלי לא להיות איתי. אין לי בעיה עם הערבים, אני לא דוגל במוות לערבים".