השביתה בשלטון המקומי: מועצת גוש עציון בהודעה משמחת להורים

למרות שבשלטון המקומי הודיעו על שביתה כללית הכוללת גם את גני הילדים והקייטנות, הודיעו מספר מועצות ביהודה ושומרון שלא ייקחו חלק בשביתה. בגוש עציון הודיעו: "הפעלת הקייטנות יתבצעו כרגיל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/03/23 13:25 ה בניסן התשפג

השביתה בשלטון המקומי: מועצת גוש עציון בהודעה משמחת להורים
גן ילדים במושב. ארכיון, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שביתה כללית במשק: לאחר הודעת ההסתדרות הבוקר (ב') על שביתה כללית במשק עד לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית, הצטרפו לשביתה עשרות גופים וארגונים ובינהם גם השלטון המקומי. למרות הכרזת השלטון המקומי על השבתת השירותים, מספר מועצות ביהודה ושומרון הודיעו כי לא ייקחו חלק בשביתה וכי ימשיכו לפעול כרגיל. 

"לא אעביר אותם באמצעות צעדים אלימים כגון שביתה במשק"

במועצת גוש עציון הודיעו להורים כי הקייטנות שאמורות להתחיל לפעול מחר במסגרת חופשת הפסח של הילדים, יפעלו כרגיל ולא תתקיים בהם שביתה. המועצה הכריזה כי כלל לא תיקח חלק בשביתה. ראש המועצה שלמה נאמן כתב: "בישיבת חירום של השלטון המקומי והאזורי הצבעתי כרגע נגד ההשבתה של השלטון המקומי. בעת הזו להוסיף כאוס למדינה, הוא הדבר האחרון ששלטון המקומי צריך לעשות. יש לי הרבה עצות לממשלה ולעומד בראשה אבל בשום אופן לא אעביר אותם באמצעות צעדים אלימים כגון שביתה במשק".  

שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון. "

שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון - הצביע נגד שביתה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן מתנגד להשבתה ואמר: "בהמשך להודעת מרכז השלטון המקומי על השבתה של המשק, מועצה אזורית שומרון לא תשבות ותמשיך לתת שירות באהבה לתושבי המועצה".

השלטון המקומי: "צו השעה מחייב אותנו לפעול באופן מידי"

הנהלת השלטון המקומי והשלטון האזורי, החליטו בדיון חירום שהתקיים הבוקר על הצטרפות לשביתה במשק עליה הכריזה ההסתדרות. חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי מסר כי "צו השעה מחייב אותנו לפעול באופן מידי ולהודיע על הצטרפותו של השלטון המקומי לשביתה הכללית. הקרע בעם והכאוס האדיר שישראל נמצאת בו הגיע לנקודות הכמעט אל חזור".