שרה נתניהו בהודעה חריגה: "לפעול יחד למען הסכמה רחבה"

שרה נתניהו פרסמה הודעה בה גינתה את מקרי האלימות נגד נבחרי ציבור מהקואליציה והזהירה: "אסור לנו להגיע לשפיכות דמים, לאלימות ולהסתה, גם אם יש בינינו חילוקי דעות. אני קוראת לכולם להרגיע את הרוחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 17:05 א בניסן התשפג

שרה נתניהו בהודעה חריגה: "לפעול יחד למען הסכמה רחבה"
שרה נתניהו, צילום: ללא

לאחר שראש הממשלה הודיע על הצהרה חשובה לתקשורת, רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, פרסמה היום הודעה בה פנתה לראשי האופוזיציה והפצירה בהם לגנות את מקרי האלימות נגד אישי הציבור. שרה הדגישה כי רוב המפגינים אינם אלימים, וקראה להרגעת הרוחות ולהסכמה רחבה. 

נתניהו פתחה וכתבה כי מאז המצור נגדה במספרה בתל אביב, "האלימות נגד אישי ציבור רק מתגברת", הזכירה את תקיפתו של השר אבי דיכטר היום ושל שרים נוספים מהליכוד, ואמרה: "בשבועות האחרונים נשמעים ומתפרסמים איומים לרצח ראש הממשלה, שלי ושל בנינו, של שרי הממשלה כמו יריב לוין ואיתמר בן גביר, ושל נציגי ציבור נוספים. אני מגנה בכל תוקף את ההסתה וההתקפות האלימות הללו, שאין להן שום מקום בקרבנו".

להוקיע את האלימות נגדי אישי ציבור

"אני קוראת לראשי האופוזיציה, שרובם נמנעו מלגנות את האירוע החמור בתל אביב נגדי, להוקיע את האלימות נגדי אישי ציבור בטרם זה יהיה מאוחר מדי" אמרה נתניהו, והוסיפה: "כמו כן, אני מקווה שמשטרת ישראל, הפרקליטות והיועצת המשפטית לממשלה יפעלו בכל תוקף נגד מפרי החוק המסיתים והאלימים".

המפגינים מחוץ למספרה בה שהתה שרה נתניהו

המפגינים מחוץ למספרה בה שהתה שרה נתניהו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"מפגין אמר שהוא מצטער שלא הרגו אותי"

אשת ראש הממשלה אמרה כי היא מודעת לכך שרוב אזרחי ישראל מעוניינים בפשרה ואינם קיצוניים, ושגם היא מייחלת לפשרה: "יחד עם זאת אני יודעת שקומץ האנרכיסטים הקיצונים הללו אינם מייצגים את רוב אזרחי ישראל שמעוניינים בהידברות, באחדות ובפשרה. גם אני מייחלת לכך". נתניהו שיתפה, "לצערי, צפיתי אתמול בסרטון של אחד האנרכיסטים האלימים באותו לילה קשה בתל אביב. אותו מפגין אמר שהוא מצטער שלא הרגו אותי באותו ערב".

"אני מצידי, באותו אירוע, שוחחתי עם אנשי הביטחון שחילצו אותי. אמרתי להם שאני מקווה מאוד שאף אחד מן המפגינים לא נפגע", כך הסבירה, והזהירה: "אסור לנו להגיע לשפיכות דמים, לאלימות ולהסתה, גם אם יש בינינו חילוקי דעות. אני קוראת לכולם להרגיע את הרוחות ולפעול יחד למען הסכמה רחבה בעם ישראל".