"אני עושה פשרה ואומר שצריך להתחיל למנות אנשים בצדק, וזו פשרה כואבת"

רבה של העיר צפת העלה סרטון בו התקומם נגד הריכוך המסתמן של הרפורמה המשפטית, השווה בין הרפורמה לבין המהפכה הצרפתית, וטען: "אני עושה פשרה ואומר שצריך להתחיל למנות אנשים בצדק ולא לפי חבר מביא חבר, וזה פשרה כואבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 10:11 כז באדר התשפג

"אני עושה פשרה ואומר שצריך להתחיל למנות אנשים בצדק, וזו פשרה כואבת"
הרב שמואל אליהו | , צילום: קרן ידידות טורונטו

הרב שמואל אליהו על ההחלטות האחרונות של הממשלה "פשרה שקורעת את הלב": הרב הראשי של צפת פרסם הבוקר (ב') סרטון בו טען כי הרפורמה המשפטית חשובה לא פחות מהמהפכה הצרפתית, ואמר כי לדעתו גם הצעת הרפורמה המקורית מהווה פשרה כואבת.

"הרפורמה המשפטית חשובה לא פחות מהמהפכה הצרפתית"

"חשוב לומר שהרפורמה המשפטית חשובה לנו לא פחות משהייתה חשובה לנו בעבר המהפכה הצרפתית" פתח ואמר הרב, והשווה בין שני האירועים: "שם הייתה שכבה של אצולה, שקבעה לעם מה נכון מה לא נכון, היא בכלל לא הבינה על מה העם בוכה, למה הוא מפגין, מה רע לו, 'אנחנו האצולה עושים את הדברים הכי טובים -אין לכם תאכלו עוגות'". 

"המציאות של היום אותו דבר" טען הרב, לדבריו: "יש שכבה של אנשים שממנים אחד את השני ולא מבינים מה הבעיה, מנותקים לגמרי". הרב אמר כי לפי דעתו צריך היה לפטר את כל שופטי בית המשפט העליון: "לפי דעתי אם אני עוקב אחרי הפסיקות שלהם, כולם התמנו בעוול, בשיטה פסולה, לא ככה בוחרים שופטים".

שמחה רוטמן,

שמחה רוטמן, החליט על ריכוך הרפורמה, צילום: Ben Hakoon/Flash90

"פשרה כואבת מבחינתי"

"אבל אני קשוב גם לטייסים ולאחרים בעם שלא יכולים להכיל את זה" הסביר הרב, "אז כן, אני עושה פשרה ואומר שצריך לפחות מהיום, להתחיל למנות אנשים בצדק ולא לפי חבר מביא חבר, וזה פשרה כואבת" לדבריו, "אני עושה אותה כי חשובה לי האחדות בעם ישראל. ולוותר עליה זה ממש לקרוע משהו מליבי".

בסיום דבריו פנה הרב שמואל אליהו לחברי הממשלה שמקדמים את הרפורמה: "תדעו לכם, זה לא פחות חשוב מהמהפכה הצרפתית. די לשלטון העריצות, די לרודנות, די להתנשאות, די לאלה שחושבים שהם מורמים מעם. כן, גם די לגזענות. צריכים לעצור את הריקבון הזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן