סמוטריץ' בביקור בפריז: "סבא שלי, הוא הפלשתיני האמיתי"

בעת ביקורו של שר האוצר בפריז, טען שר האוצר בנאום שנשא כי "אין ולא היה עם פלשתיני" | סמוטריץ' לציבור הערבי בישראל: "תפסיקו לירוק לבאר שאתם שותים ממנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 08:16 כז באדר התשפג

סמוטריץ' בביקור בפריז: "סבא שלי, הוא הפלשתיני האמיתי"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעת ביקור של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית אמש (א') בבירת צרפת, פריז, נאם ואמר כי אין ולא היה עם פלשתיני: "מי היה המלך הפלשתיני הראשון? איזו שפה יש להם? האם היה מטבע פלשתיני? יש  היסטוריה או תרבות פלשתינית?" שאל השר, ואמר כי "אין, אין דבר כזה עם פלשתיני".

דברי סמוטריץ' מגיעים יממה לאחר הפסגה הישראלית - פלשיתנית בשארם א שייח', שבאה כהמשך לפסגה בירדן, במטרה להרגיע את הרוחות לקראת הרמדן. בפסגה, התחייבה ישראל להקפאת בניה ביהודה ושומרון.

"דור 13 בירושלים"

"העם הפלשתיני הוא המצאה בת פחות מ-100 שנה". אמר השר, וטען כי הוא עצמו פלשתיני: "סבא שלי, שהיה דור 13 בירושלים, הוא הפלשתיני האמיתי. סבתא שלי, שנולדה במטולה לפני יותר מ-100 שנה למשפחת חלוצים, היא פלשתינית".

שתי מדינות לשני עמים?

"אין כזה דבר עם פלשיתיני" צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

"ממציאים עם פיקטיבי"

עוד אמר שר האוצר כי "ערבים שנמצאים במזרח התיכון והגיעו לארץ ישראל במקביל לעלייה היהודית וראשית ימיה של הציונות", השר אמר כי "אחרי 2,000 שנות גלות עם ישראל חוזר הביתה, ויש ערבים מסביב שלא אוהבים את זה. אז מה עושים? ממציאים עם פיקטיבי וטוענים לזכויות פיקטיביות בארץ ישראל רק כדי להילחם בתנועה הציונית".

לדבריו, "זאת האמת ההיסטורית. זאת האמת התנ"כית. את האמת הזאת צריכים לשמוע הערבים בארץ ישראל. את האמת הזאת צריכים לשמוע כאן בארמון האליזה. את האמת הזאת צריכים לשמוע גם בעם היהודי במדינת ישראל שקצת התבלבל. את האמת הזאת צריכים לשמוע בבית הלבן בוושינגטון", השר דרש: "כל העולם צריך לשמוע את האמת הזאת, כי זאת האמת - והאמת תנצח".

"תפסיקו להלחם במדינת ישראל ובעם ישראל"

סמוטריץ' פנה גם לערביי ישראל, וביקש מהם "תפסיקו לירוק לבאר שאתם שותים ממנה". לדבריו "בניגוד לשקרים של מובילי קמפיין הדה-לגיטימציה שמפיצים נגדנו בעולם, אנחנו מפיצים טוב לכל תושבי הארץ, יהודים ושאינם יהודים".

סמוטריץ' טען כי אין מדינה במזרח התיכון עם תנאים טובים כמו בישראל, "מדינה מודרנית עם כלכלה מתפתחת, עם חופש דת, חופש ביטוי, קניין וחירות. אין אף מדינה כזאת בעולם". השר סיים בבקשה מהציבור הערבי: "תפסיקו להילחם במדינת ישראל ובעם ישראל. אתם תפסידו ואנחנו ננצח כי הקדוש ברוך הוא איתנו".