השר לוין מזהיר "בפרקליטות ינצלו את זה ויתפרו לי תיק"

בשיחות סגורות עם גורמים בכירים, הציג שר המשפטים אפשרות לפיה בפרקליטות יתנכלו לו או למי מחבריו אם יעצור את הליך החקיקה - כדי להרתיע אותם | ראש הממשלה: "הצעת הנשיא היתה הזדמנות גדולה שהוחמצה. אני לא בטוח שזה מתווה חצי עם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 21:45 כג באדר התשפג

"בפרקליטות ינצלו את זה ויתפרו לי תיק"
יריב לוין | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג הציג אמש את "מתווה העם" לרפורמה במערכת המשפט. וקבע כי "רוב אזרחי ישראל רוצים הסכמה רחבה". באופוזיציה הודו לנשיא וקיבלו את הפשרה שהציע הנשיא, ומנגד בקואליציה דחו אותה בטענה שאפילו המצב הקיים עדיף. שר המשפטים יריב לוין חשף בשיחות סגורות סיבה אחת להמשך החקיקה. כך פורסם הערב (ה') ב"חדשות 12".  

על פי הפרסום, במהלך שיחות עם גורמים פוליטיים בכירים הזהיר ליון כי אם יעצור "בפרקליטות ינצלו את זה ויתפרו לי או למי מחבריי תיק כדי להרתיע אותנו ולסכל את הרפורמה". כאמור, זו סיבה אחת אולם לא ניתן לקבוע את מידת מרכזיותה. 

"אני קשוב למה שקורה בעם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול רגע לפני שהמריא לברלין, למתווה הנשיא ואמר כי הוא מנציח את המצב הקיים. "לצערי הדברים שהציג הנשיא לא הוסכמו על ידי נציגי הקואליציה. סעיפים מרכזיים במתווה שהוא הציג רק מנציחים את המצב הקיים ולא מביאים את האיזון הנדרש לרשויות בישראל. זו האמת המצערת". 

הערב הוא אמר: "הצעת הנשיא היתה הזדמנות גדולה שהוחמצה. זה לא מתווה העם ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם". נתניהו התייחס בהמשך דבריו גם להפגנות של מתנגדי הרפורמה והביע עמדה מרוככת יותר: "אני קשוב למה שקורה בעם, אבל צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו מהציבור ונעשה זאת בצורה אחראית".