עוצמה יהודית והציונות הדתית הצביעו נגד וחוק הריבונות נפל

מליאת הכנסת פסלה את הצעת החוק של ישראל ביתנו להחלת ריבונות בבקעת הירדן, ליברמן תקף את חברי הקואליציה הימנים: "תפסיקו להיות סמרטוטים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/03/23 15:44 כב באדר התשפג

עוצמה יהודית והציונות הדתית הצביעו נגד וחוק הריבונות נפל
השרים בן גביר וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מבוכה לקואליציית הימין: מליאת הכנסת דחתה לפני זמן קצר את הצעת החוק של ישראל ביתנו להחלת ריבונות בבקעת הירדן. חברי הכנסת של הליכוד, הציונות הדתית ועוצמה יהודית הצביעו נגד החוק, ובאופוזיציה צעקו לעברם. 

ליברמן תוקף: "תפסיקו להיות סמרטוטים"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר לפני ההצבעה: "תפסיקו להיות סמרטוטים, החלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן ואזור ים המלח זה צו השעה. עכשיו כשאתם בקואליציה אולי הגיע הזמן להיזכר בערכים ובאידיאולוגיה שלשמם נבחרתם.

התחמקות ממשלת ה"ימין" כביכול מההתחייבויות הפומביות, לא רק בנושא בקעת הירדן, אלא גם בנושא פינוי חאן אל אחמר, בנושא הסדרת אביתר ובנושא הבנייה בשטחי E1, הופכת את ממשלת נתניהו השישית לממשלה של סמרטוטים וממש לא לממשלת ימין על מלא.

ליברמן בראיון לכיפה


 

הגיעה העת להחיל את הריבונות

בדברי ההסבר להצעת חוק הריבונות נכתב, "בבקעת הירדן חיים כיום אלפי אזרחי מדינת ישראל, שהדין הישראלי אינו חל עליהם במלואו ובכלל זה על היישובים שבהם הם חיים. כמו-כן, היות שבאזורים אלו לא חל החוק הישראלי האזרחי, גם מערכות המשפט שפועלות בהם, הינן בתי הדין הצבאיים. דבר זה, יוצר קושי ומורכבות בתחומי חיים שונים, הן בצד הזכויות שנגרעות מהם והן בצד החובות שהם לא חייבים בהן. מדובר במציאות בלתי קבילה, הפוגעת  בכבודם של תושבי "האזור" הישראלים, ומפלה אותם אל מול שאר אזרחי המדינה.



לכן הגיעה העת להחיל את הריבונות על אזורים אלה, הכוללים את כל יישובי בקעת הירדן והמועצה האזורית מגילות, בהם היישובים: כוכב השחר, רימונים, מעלה מכמש, מצפה חגית, נוה ארז, נופי פרת, ענתות, כפר אדומים, מצפה יריחו ומגדלים, לרבות אזורי המסחר והתעשייה, האתרים הארכיאולוגים והכבישים, בשטחי C".