ראיון ליברמן: "סמוטריץ' ובן גביר צריכים להבין שנתניהו עובד עליהם"

לקראת ההצבעה על חוק הריבונות, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אומר בראיון לחדשות כיפה: בקעת הירדן היא איזור בקונצנזוס, ההתחמקות של נתניהו מההבטחה שלו היא חלק מהתנהלות הקבועה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/03/23 12:06 כב באדר התשפג

ליברמן: "סמוטריץ' ובן גביר צריכים להבין שנתניהו עובד עליהם"
ליברמן, צילום: כיפה

רגע לפני שהצעת החוק של ישראל ביתנו להחלת ריבונות בבקעת הירדן עולה להצבעה, ישבנו לשיחה קצרה עם יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, "אני לא מעלה את זה כדי להביך את הקואליציה, אני מקדם עניין רציני".



ליברמן הסביר: "בקעת הירדן היא איזור בקונצנזוס בחברה הישראלית, מדובר באיזור עם מעט יחסית אוכלוסיה ערבית ועם חשיבות אסטרטגית גבוהה לישראל. התחמקות של נתניהו מההבטחה שלו היא חלק מההתנהלות הקבועה, זה לא רק ריבונות אלא גם אביתר וחאן אל אחמר. אני מכיר את כל התירוצים, "אחרי רמדאן" וכו', צריך להבין שהתחייבות של נתניהו לריבונות שם היא כבר משנת 2019".

ליברמן נגד סמוטריץ' ובן גביר: "מוכיחים שלפני הכל זה כיסא"

מה אתה אומר לח"כים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית שמתכוונים להפיל את החוק?

הם רק מוכיחים שלפני הכל זה כיסא, כיסא לפני אידיאולוגיה והתחייבויות לבוחרים. וחבל שכך. סמוטריץ' והציונות הדתית, בן גביר ועוצמה יהודית צריכים להבין שנתניהו סתם עובד עליהם וחבל שהם נופלים למלכודת ולא מצביעים עבור עניין כל כך עקרוני. 

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בקואליציה אומרים שאתה מטריל, בממשלה הקודמת לא קידמת חוק כזה.

גם כשהיינו בקואליציה וגם כשהיינו באופוזיציה אמרנו תעלו חוק כזה ונתמוך, נכון שבממשלה הקודמת אמרתי מראש שאתמקד בנושאים כלכליים, לא הסתרתי את זה, זה מה שהיה ניתן לקדם ולכן בחרתי את תפקיד שר האוצר. גם בנושא הכלכלי עשיתי מה שהם לא עושים, הם לא עומדים בלחצים, כשהייתי שר האוצר הייתי נתון ללחץ של שנה וחצי של יאיר לפיד להעביר כספים לפלשתינים מגשר אלנבי, אני לא הסכמתי, הממשלה הזאת כבר הסכימה וויתרה. 

מתווה הנשיא? "עוד פשרה ועוד טלאי זאת גישה לא נכונה"

ואם הממשלה תחזיק שנתיים אתה רואה סיכוי לריבונות?

לא יקרה. זה ברור. 

הנשיא יפרסם את המתווה היום או מחר, איך תגיבו, תקבלו אותו?

אנחנו נראה את ההצעה ונתייחס ברצינות אני חושב שהנשיא ראוי להערכה על המאמצים שלו, לדעתי עוד פשרה ועוד טלאי זאת גישה לא נכונה.