שר הדתות מאריך את כהונת רבני הערים - זה מה שהוא מרוויח

שר הדתות מיכאל מלכיאלי החליט להאריך את כהונת רבני הערים שהיו צריכים לפרוש בגלל גילם - המשמעות: עוד כוח למפלגת ש"ס בבחירת הרבנים הראשיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 10:35 כא באדר התשפג

שר הדתות מאריך את כהונת רבני הערים - זה מה שהוא מרוויח
מלכיאלי, , צילום: onatan Sindel/Flash90

החלטה חדשה של שר הדתות מיכאל מלכיאלי מבטלת את אחד הצעדים של שר הדתות הקודם, חבר הכנסת מתן כהנא. מלכיאלי החליט להאריך את כהונת רבני הערים שהיו צריכים לפרוש בגלל גילם בחצי שנה נוספת, המשמעות היא שהרבנים יוכלו לקחת חלק בבחירת הרבנים הראשיים בהמשך השנה, מה שיעניק עוד כוח למפלגת ש"ס בבחירות. 

כהנא: "החלטת שנובעת משיקולים פוליטיים צרים"

שר הדתות לשעבר תקף: "ההחלטה של השר מלכיאלי אינה משרתת את טובת הציבור. לרבני ערים זכויות רבות אל מול הציבור אותו הם שרתו במשך שנים ארוכות וטובות. אך עם זאת, ישנו גיל שאפשר וצריך להעביר את המושכות לדור הרבנים הבא. החלטת השר מלכיאלי נובעת משיקולים פוליטיים צרים, שכל מטרתם להשפיע על בחירת הרב הראשי לישראל ואין זה לטובת הציבור". 

מלכיאלי: מתן כהנא לא יבין לעולם דברי חז"ל

מלכיאלי לא נשאר חייב וענה לכהנא: "תלמידי חכמים ככל שמזדקנים דעתם מתיישבת עליהם. מתן כהנא ששייך לקבוצה השניה -לא יבין לעולם דברי חז"ל אלו. מועצת הרבנות לישראל היא הריבון היחיד בכל הקשור לשירותי הדת במדינת ישראל. כהנא לא יטיף מוסר לגדולי ישראל לא במשמרת הזו ולא במשמרות הבאות".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה: "קציבת כהונת רבני הערים היא צעד חיוני לקירוב הרבנות לציבור ולהגברת תחושת האחריות של הרבנים לבוחריהם. הניסיון לבטל תקנה זו איננו בא להיטיב עם הציבור אלא עם רבנים מכהנים, שכמעט שאינם עומדים בפני שום ביקורת, והוא מצטייר כשימור תרבות הג'ובים שאותה צריך לסלק משירותי הדת בישראל".