ביקורת בליכוד על בן גביר: "אם ימשיך ללכת נגד המערכת לא יגיע להישגים"

חבר הכנסת דוד ביטן מותח ביקורת על השר לביטחון לאומי וטוען: "שר צעיר ולא מנוסה". אמסלם עדיין לא התמנה לשר במשרד המשפטים ושוקל לוותר על התפקיד: "יריב לוין מסרב להעביר סמכויות"

חדשות כיפה חדשות 14/03/23 10:24 כא באדר התשפג

ביקורת בליכוד על בן גביר: "אם ימשיך ללכת נגד המערכת לא יגיע להישגים"
חבר הכנסת ביטן, ביקורת על בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביקורת על בן גביר: מאז נכנס לתפקידו כשר לביטחון לאומי, נמצא איתמר בן גביר בראש הכותרות. רק אמש (ב') היה השר בהתנגשות מתוקשרת עם היועצת המשפטית לממשלה כשגם מול צמרת המשטרה היחסים של המתוחים. מי שמותח ביקורת על מהלכיו של השר, הוא חבר הכנסת מהליכוד דוד ביטן שטוען: "הוא שר צעיר ולא מנוסה".

"זה המצב כשאתה הולך נגד המערכת בצורה כזו,"

בריאיון הבוקר לגלי צה"ל, אמר ביטן כי "בן גביר הוא שר צעיר, חדש, עוד לא מנוסה בדברים האלה ולדעתי צריך לתת לו קצת זמן כדי להשתפר בעניין הזה. כי אם הוא ימשיך כך, תוצאות מהמשטרה ובנושאים שהוא הבטיח לא יקרו". ביטן הסביר את דבריו ואמר: "זה המצב כשאתה הולך נגד המערכת בצורה כזו, אז היא מתגוננת ובסופו של דבר הוא לא יגיע להישגים. ההתנהלות צריכה להיות כזו, שהנהגת המשטרה תהיה לצידו בדברים החשובים באמת".

בן גביר, "מתכננים לרצוח אותי או את ראש הממשלה"

בן גביר, "מתכננים לרצוח אותי או את ראש הממשלה" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמסלם שוקל לוותר על תפקיד השר

ביטן נשאל בריאיון על המצב של חברו דודי אמסלם שכזכור, מונה לתפקיד שר במשרד המשפטים אך טרם נכנס לתפקיד. ביטן הגיב לנושא ואמר: "בוא נגיד שהוא הגיע למסכנה שאם אין לו סמכויות, אז הוא לא מתכוון לקבל את התפקיד הזה". ביטן חשף קצת מהמצב מאחורי הקלעים ואמר: "ניהלו משא ומתן בעניין הסמכויות אבל יריב לוין לא נותן לו ולא מאפשר לו לבוא לידי ביטוי, לא יודע מה הסיבה של יריב לוין. במצב הזה הוא לא יתמנה לשר".

דודי אמסלם.

דודי אמסלם. צילום: Miriam Alster/FLASH90