הבטחת הבחירות של בן גביר בדרך לקבורה

במפלגת עוצמה יהודית חגגו אמש את העברת חוק עונש מוות למחבלים בקריאה טרומית, אבל גורמים בקואליציה מעריכים כי החוק לא יאושר באופן סופי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/03/23 12:04 ט באדר התשפג

הבטחת הבחירות של בן גביר בדרך לקבורה
בן גביר עם יצחק וסרלאוף, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה טרומית את אחת מהבטחות הבחירות של מפלגת עוצמה יהודית, חוק עונש מוות למחבלים, אבל למרות ההתקדמות של החוק, גורמים בקואליציה אומרים לחדשות כיפה כי החוק לא יעבור באופן סופי. 

ההבטחה של בן גביר - והדיון בקבינט

מראש התנו בועדת השרים לענייני חקיקה את אישור החוק בתנאי שלאחר הצבעה טרומית על החוק יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני שידון בנוסח החוק לפני שהחוק ימשיך להתקדם בכנסת, כעת צריך הקבינט לאשר את החוק, בצל המצב הביטחוני הקשה, כשברקע ישנה התנגדות של גורמים במערכת הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אתמול לעוקביו בטלגרם: "אישרנו כעת בכנסת את חוק עונש מוות למחבלים", זאת למרות שנתניהו יודע שהחוק אושר רק בקריאה טרומית ולא בטוח שהחוק יאושר באופן סופי. 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר אתמול אחרי אישור החוק: "אין יותר נכון, ראוי והגון, שדווקא בימים האלו אנחנו מעבירים את חוק עונש מוות למחבלים. אני חושב שהחוק הזה הוא חיוני, הגיוני, ימנע פיגועי חטיפה ומיקוח ובעיקר, יכול להרתיע את הטרוריסטים. זה יום חשוב ואני רק מקווה שבכוחות משותפים עם כל ממשלת ישראל, כל הקואליציה הזו, נעביר אותו בשלוש קריאות ונצליח להביא למוות למחבלים".