חוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית

בעיצומו של גל הטרור חוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית | יוזמת החוק ח"כ סון הר-מלך: "חוק צודק ומוסרי, נלחם בטרור בגאון ובגב זקוף"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/03/23 15:22 ח באדר התשפג

חוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית
חברי מיליציית גוב האריות, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את חוק עונש מוות למחבלים של עוצמה יהודית וישראל ביתנו. לפי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שעבר עבירת רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל. הועדה אישרה את החוק אבל בתנאי שלאחר הצבעה טרומית על החוק יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני שידון בנוסח החוק לפני שהחוק ימשיך להתקדם בכנסת. 

השר בן גביר מסר השבוע על החוק: "ביום קשה זה שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים בפיגוע טרור פלסטיני, אין יותר סמלי מהעברת חוק עונש מוות למחבלים. זהו חוק מוסרי, הוגן שקיים גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם ובוודאי במדינה שבה גל טרור פוקד את אזרחי המדינה".

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך שהגישה את הצעת חוק עונש מוות למחבלים שעבר היום בקריאה טרומית, אמרה בדיון: "היום הזה בו נצביע לראשונה בעד הצעת חוק עונש מוות למחבלים שהגשתי בכנסת הנוכחית ושהגיש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנסת הקודמת, הוא בעיני תיקון של  של עוול של שנים ארוכות. תיקון פרטי ולאומי.

במשך שנים שורר מצב אבסורדי במדינת ישראל, בו מחבלים נתעבים שרצחו יהודים, נאסרים בכלא הישראלי לפרק זמן של כמה שנים, משתחררים בעסקת שחרור מחבלים או עסקת טיעון מקלה, וחוזרים להתהלך בינינו כאחד האדם.

קשה להפריז בכאב שחשות משפחות הנרצחים, עת רואות את רוצחי יקיריהן מסתובבים ברחובות ולעיתים בעיר מגוריהם ממש, אולם ישנו נתון מטריד ומזעזע אף יותר שלא ניתן להתעלם ממנו. מרבית המחבלים שהשתחררו מהכלא שבו לעסוק בפעילות טרור. חלקם בהסתה, חלקם באימון חוליות חדשות וחלקם ביצעו בעצמם שוב פיגועים רצחניים שגבו את דמם של יהודים רבים".