חודשיים לממשלת נתניהו - ההבטחות הגדולות שלא קרו

לפני חודשיים הוקמה ממשלת הימין על מלא, לצד לא מעט הבטחות באוויר שרחוקות מלהתממש, בן גביר סמוטריץ' ונתניהו התחייבו לשורת דברים שיקרו בתוך 60 יום, שלא קרו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/02/23 14:55 ז באדר התשפג

חודשיים לממשלת נתניהו - ההבטחות הגדולות שלא קרו
סמוטריץ' ובן גביר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ממשלת נתניהו חוגגת היום חודשיים, 60 יום עברו מאז הושבע הממשלה אבל זהו יום הולדת עצוב עבורה, ישראל נמצאת בתוך גל טרור עם 14 נרצחים בתוך חודש והריבית ממשיכה לעלות ולהכביד על אזרחי ישראל, דווקא אחרי שבבחירות התחייבו מפלגות הקואליציה להשיב את הביטחון האישי ולטפל ביוקר המחייה.

רשימת ההבטחות שלא קרו

  • הקמה של ועדה לשינוי סעיף הנכד בתוך 60 יום, למרות ההבטחה המצב נותר כשהיה, למרות הלחץ הציבורי.
  • מפלגות הימין התחייבו כי ההתיישבות הצעירה תוסדר בתוך 60 יום, בפועל הוסדרו 9 יישובים בלבד, כשעל הדרך ניתנה התחייבות לא להסדיר יישובים נוספים בארבעת החודשים הקרובים.
  • תכנית חומש להתיישבות - הציונות הדתית והליכוד התחייבו בהסכמים כי תוך 60 יום תעבור תכנית חומש כלכלית ומשמעותית להתיישבות - לא קרה.
  • הציונות הדתית התחייבה כי משנת 2023 שכר של בנות שירות יעלה כך שגובהו יהיה לפחות כ-90 אחוז משכר של לוחם עורפי, שלושה חודשים לתוך שנת 2023 ועדיין לא נרשם שינוי.
  • מפלגת עוצמה יהודית התחייבה כי תוך 30 יום תעבור החלטת ממשלה שתגדיר את הציונות כערך יסוד וכי תוך 60 תאושר בממשלה מערכה כוללת להחזרת הביטחון האישי - שני הדברים טרם קרו.
  • בנוסף, התחייבו מפלגות הימין כי שרי הממשלה יפעלו כך שמתווה אביתר ימומש לאלתר, בפועל התושבים שמנסים לעלות למקום, עדיין מפונים.