החוק של בן גביר יעלה להצבעה: בקואליציה יצביעו נגד - באופוזיציה בעד

לאחר שאושר בוועדת השרים, חוק עונש מוות למחבלים יעלה מחר להצבעה בקריאה טרומית בכנסת. ביהדות התורה מסרבים לתמוך בחוק בעוד מפלגת ישראל ביתנו הודיעה כי תתמוך. בן גביר: "הסכם קואליציוני פשוט וברור"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/02/23 11:55 ז באדר התשפג

החוק של בן גביר יעלה להצבעה: בקואליציה יצביעו נגד - באופוזיציה בעד
בן גביר, החוק נתקל בקשיים בתוך הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק עונש מוות למחבלים: אחד מחוקי הדגל של עוצמה יהודית, עליו גם נלחמו בהסכמים הקואליציונים הוא חוק עונש מוות למחבלים. במפלגה נחושים להעביר את החוק ומחר (ד') הוא יעלה להצבעה בקריאה טרומית בכנסת לאחר שאושר בוועדת השרים. בתוך כך, החוק נתקל בקשיים דווקא מתוך הקואליציה כאשר במפלגת יהדות התורה מסרבים לתמוך בחוק.

יש בעיה הלכתית עם החוק

ביהדות התורה טוענים כי יש בעיה הלכתית עם החוק וכי הם לא יוכלו לתמוך בו בהצבעה בכנסת, יובל שגב פרסם בגלי צה"ל כי בקואליציה שוקלים לתת למפלגה חופש הצבעה מחר. אבל תמיכה לא צפויה מגיעה דווקא מהאופוזיציה כאשר במפלגת ישראל ביתנו הודיעו כי יתמכו בחוק. בהודעה של המפלגה נכתב: "ישראל ביתנו תתמוך בחוק עונש מוות למחבלים".

גפני וגולדקנופף

גפני וגולדקנופף, יקבלו חופש הצבעה? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר מגיב לחרדים: "לא 'טובה' שמישהו עושה לעוצמה יהודית"

במידה והחוק לא יעבור, הדבר עלול לטלטל את הקואליציה מאחר ובן גביר דורש את העברת החוק, ודאי בתקופה הזו עם גל הפיגועים. בציוץ בטוויטר פנה בן גביר למפלגות החרדיות וכתב: "מניח שכולם בקואליציה מבינים שכוחנו באחדותנו. הצבעה לטובת חוק עונש מוות למחבלים אינה "טובה" שמישהו עושה לעוצמה יהודית, אלא קיום הסכם קואליציוני פשוט וברור, שמקדם את אחת מהצעות החוק הכי חשובות בתולדות המדינה" כתב.