מתיחות בין הליכוד לבן גביר: חוק עונש מוות למחבלים מעורר סערה

לאור גל הטרור ובהמשך להתחייבות לפני הבחירות, במפלגת עוצמה יהודית מקדמים את חוק עונש מוות למחבלים, אבל התנגדות של היועמ"שית לחוק ודרישה חדשה של הליכוד מביאים למתיחות בקואליציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/02/23 11:34 ה באדר התשפג

מתיחות בין הליכוד לבן גביר: חוק עונש מוות למחבלים מעורר סערה
השר בן גביר וראש הממשלה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במפלגת עוצמה יהודית בראשות השר איתמר בן גביר מקדמים בימים אלה את אחת מהבטחות הבחירות שלהם, חוק עונש מוות למחבלים, החוק שמקודם על ידי חברת הכנסת לימור סון הר מלך, היום (א') צריך החוק לעלות לאישור וועדת שרים לענייני חקיקה, אבל הוא נתקל בהתנגדות עזה. 

היועמ"שית נגד חוק עונש מוות למחבלים: לא מרתיע

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פרסמה חוות דעת חריפה נגד החוק וכתבה כי החוק לא מרתיע ולא חוקתי, בנוסף, על פי דיווח באתר ווינט בכירים בליכוד דורשים לחכות עם החוק לאחרי הרמאדן, מה שגורם לעימות בין בכירים בליכוד לבן גביר, שדורש לקדם את החוק באופן מיידי כפי שהובטח לו בהסכמים הקואליציוניים.

"הצעת החוק הזאת תעבור ויהי מה"

חברת הכנסת הר מלך שעומדת מאחורי החוק תקפה את חוות הדעת של היועמ"שית וכתבה: "נדהמתי הבוקר לראות כי היועמ"שית בהרב-מיארה הודיעה כי תתנגד להצעת החוק שהגשתי, ונועדה לשים סוף למציאות האבסורדית בה מחבלים רוצחים עם דם על הידיים משתחררים לאחר כמה שנים מהכלא וממשיכים לחיות את חייהם בטוב ובנעימים".

הר מלך ששכלה את בעלה בפיגוע כתבה: "במהלך משפטם של רוצחי בעלי שולי הר-מלך הי"ד, נעמד ראש חוליית המחבלים, חייך לעברנו בבוז ואמר: "לא אכפת לי כמה שנות מאסר תגזרו עלי, תכף אני כבר אהיה בחוץ". לצערי הוא צדק, וכעבור כמה שנים הוא שוחרר בעסקת שחרור מחבלים וחזר לעסוק בטרור שגבה את חייהם של יהודים נוספים. לדבר הזה נשבעתי לשים סוף. הצעת החוק הזאת תעבור ויהי מה".