עוד לפני כניסת השבת: הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנתיים הקרובות

בניסיון להימנע מחקיקה מיוחדת התכנסה הממשלה ואישרה תקציב דו שנתי. למרות שלחלק מהשרים היו השגות, הם הצביעו בעדו | בן גביר הגיע לישיבה מעודד, השר חיים כץ מחרים: "לא נהוג שכהן משתתף בלוויות" | כל המספרים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/02/23 13:55 ג באדר התשפג

עוד לפני כניסת השבת: הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנתיים הקרובות
נתניהו וסמוטריץ' בדרכם לישיבה, מקווים להעביר תקציב, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

יש תקציב למדינה: לאחר שהלילה הסתיימה ישיבת הממשלה בלי שהצליחה לאשר את התקציב, התכנסה הממשלה שוב ואישרה תקציב דו שנתי עוד לפני כניסת השבת. תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על 484 מיליארד שקלים ובשנת 2024 יעמוד התקציב על 513. לאחר שהחרים את הישיבה הלילית הגיע השר בן גביר מעודד יותר ונראה שחלה התקדמות במשא ומתן בין אנשי משרדו והאוצר.

 

ראש הממשלה נתניהו לאחר אישור התקציב:

נתניהו לאחר אישור התקציב צילום: לע"מ

שר האוצר סמוטריץ' אמר לאחר אישור התקציב: "הקמנו יחד ממשלה לפני פחות מחודשיים, ולכל אחד מהשותפים בממשלה יש תוכניות עבודה גדולות ורחבות. היום הזה עשינו צעד ראשון וחשוב בכיוון הנכון. היום העברנו בממשלה תקציב דו שנתי ותכנית כלכלית וזהו צעד טוב למדינת ישראל, טוב לכלכלת ישראל וטוב לאזרחי ישראל". 

נתניהו, הציג את התקציב לשרים

נתניהו, הציג את התקציב לשרים צילום: Alex Kolomoisky/POOL

עוד הוסיף סמוטריץ': "בתקציב המוצע אנחנו רואים לנגד עינינו את המעמסה הגדולה המונחת על כתפי אזרחי ישראל ועמלנו רבות כדי להיאבק ביוקר המחיה המקשה על כל אזרח ואזרחית בישראל. הגשנו תקציב מרוסן ואחראי ועמדנו במסגרות התקציב כפי שהצבנו לעצמנו, כנדרש בעת הזאת במים הסוערים של הכלכלה העולמית".

לאחר שהחרים, בן גביר הגיע לישיבה עם ילדיו

בן גביר, הגיע עם ילדיו לישיבת הממשלה וכתב בטוויטר: "אחרי שבוע שלא ראו את אבא, הגעתי לישיבת ממשלה 4 שעות לפני שבת עם שובאל, הלל ואמונה המתוקים שלי. לצערי לתוך הישיבה הם לא יכולים להיכנס, אבל אני מבטיח לכם שעוד כמה שעות נבלה יחד בבית! אוהב". מי שלא הגיע לסיכומים וגם יחרים את ההצבעה בממשלה, הוא שר התיירות חיים כץ. כץ הגיב ואמר: "התקציב הורג את התיירות בישראל ולא נהוג שכהן משתתף בהלוויות".

ישיבת הממשלה, התקציב רחוק מלעבור

ישיבת הממשלה, התקציב רחוק מלעבור צילום: mit Shabi/POOL

הסיבה המרכזית שכץ מתכוון להחרים, הוא רצונו להשיב את תוכנית "מע"מ 0" אותה מבקש האוצר לבטל לחלוטין. גם השרים רגב, קיש וסילמן עוד לא מרוצים מהתקציב, אך למרות זאת התקציב אושר בממשלה.

למה התקציב צריך לעבור עד יום ראשון?

הסיבה בגללה היו צריכים להעביר תקציב לכל המאוחר עד יום ראשון נובעת מחוק התקציב שקובע כי הוא יהיה חייב לעבור בקריאה ראשונה בכנסת על לתאריך 23.3 כאשר הכנסת עוד צריכה לדון עליו. במידה והתקציב לא היה מאושר עד ליום ראשון, הדבר היה גורר צורך בתיקון חקיקה על מנת להאריך את תאריך היעד לחקיקת התקציב. בכל מקרה, הממשלה הצליחה להימנע מכך והתקציב אושר.